Ny halvmara inplanerad!

Förra året gjorde jag min halvmarathon-debut och det var ju jätteroligt!!! Sen blev jag dock lite sjuk och springandet lades på hyllan. I höst har jag sprungit mer och längre än någonsin innan och nu är jag därmed taggad att springa halvmara igen!

Så, jag har anmält mig till halmarat Kungsholmen runt den 8 maj!

Tills dess ska jag träna som en galning för jag vill verkligen kunna göra ett riktigt bra lopp! Jag är inte så värst snabb och min tid förra året var helt okej, men inte "bra" kanske. Så detta året vill jag slå nytt personligt rekord och också känna mig nöjd med tiden!

Vilken tid jag ska satsa på ska jag dock sätta upp först om någon vecka när jag sprungit mig lite varm, och vet ungefär hur jag ligger till.


Vad har ni för träningsmål för året?
/Helena

Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Vad fick du för tid på förra halvmaran?



Jag har också satt upp som mål att springa halvmaran i Östersund i slutet av juli.

2010-01-19 @ 23:41:17
URL: http://gardvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Roligt. :D

Jag har sprungit tjejmilen en gång och det var riktigt härligt. Jag satsade väl inte så mycket på en toppentid utan mer på själva upplevelsen med alla människor runt omkring och allt. :) Jag sprang milen på lite över en timme. Inte toppensnabbt alltså, men inte jättedåligt heller.

Det tråkiga med löpning (tycker iaf jag) är att det är lätt att dra på sig skador i knän osv. Lyckas man undvika det är det ju härligt att springa, men blir man tvungen att avstå pga skada är det segt att komma igång igen. Numera kör jag mest gym,yoga och promenader så mitt mål för året är väl att fortsätta med det regelbundet. ;D

(Hej lång kommentar!)

2010-01-19 @ 23:49:03
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: Johanna

Har inte så värst höga mål efter som skolan tar upp lite för mkt tid :( MEn jag ska iallafall skaffa kort på friskis o träna där iaf 2 ggr i veckan :)

2010-01-21 @ 21:33:02
URL: http://joveel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback