Motionscykelpass 45 min

Efter att varit sjuk och förkyld ett tag kunde jag idag äntligen träna igen!! När jag inte fått träna på länge och sedan gör det igen - får jag sådana lyckokänslor! Att träna är helt fantastisk underbart och jag älskar det, det är något jag inte kan vara utan. Eftersom det är så kallt ute ville jag inte ge mig ut och springa utan cyklade på motionscykeln vi har nere i källaren. I denna nyfunna träningslycka så satte jag också ihop ett litet motionscykelprogram för att göra det hela roligare! Det är också ett lätt sätt att pressa sig själv lite extra!

Jag tänkte härmed presentera mitt Motionscykelpass som är ca 45 min långt. Om du fixar dessa låtarna nedan (t.ex. köpa genom spotify) och också har en motionscykel så lovar jag dig att detta program gör det lite roligare att cykla! Eftersom jag bara har en motionscykel och ingen spinningscykel så är programmet gjort för att sitta ner och cykla hela tiden.

I cykelprogrammet finns tre nivåer:
Lätt: Lätt belastning, du skall kunna cykla lätt
Medel: Medel belastning, det ska ta emot lite men gå hyfsat lätt att cykla
Tung: Tung bealstning, det ska ta emot när du cyklar så du får kämpa lite extra
Vilken nivå som är lätt, medel eller tung för Dig avgör du själv. Lägg dock nivåerna så att du känner märkbar skillnad mellan dem.

Helenas cykelprogram 45 min
1. The kooks - One last time:
Lätt belastning genom hela låten för att värma upp.
2. Wham - Last christmas: Medel belastning genom hela låten
3. Yusuf Islam - One day of a time: Tung belastning genom hela låten.
4. Shantel - Ex oriente lux: Lätt belastning genom hela låten, men snabbare tempo än vad du hållt tidigare.
5. Lars Winnerbäck - Jag får lixom ingen ordning: Medel belastning genom hela låten, men i refrängerna höjer du tempot.
6. Promoe & Timbuktu - Mammas gata: Tung belastning genom hela låten.
7. Mando diao - Dance with somebody: Medel belastning första versen. I "refrängen" byter du till lätt belastning och höjer tempot till max! Andra versen lägger du på tung belastning. I refrängen byter du återigen till lätt belastning och maxar tempot. I tredje versen cyklar du på medel belastning. I refrängen byter du till lätt belastning och maxtempo tills låten tar slut.
8. The pussycat dolls - Jai ho! (you are my destiny): Alla verser cyklas på lätt belastning i normalt tempo. I refrängerna höjer du till medel belastning men behåller tempot.
9. David Guetta feat. Akon - Sexy bitch: Medel belastning men i de två refrängerna maxar du tempot på lätt belastning. Ta i så dina krafter nästan tar slut!!
10. The kooks - Oh la: Medel belastning genom hela låten för att varva ner lite.
11. Dallas superstar - Fast driving: Här ska du ta slut på din sista energi! Hela låten körs på lätt belastning men i refrängerna tar du i till max!!!
12. Enya - Now we are free: Lätt belastning hela låten. Cykla sakta och lugnt och märk hur din puls långsamt sjunker.


Hoppas någon vill testa det!
/Helena

Kommentarer
Postat av: Sandra

Känner verkligen igen mig i vad du skriver. Att få träna igen efter att man varit sjuk är lite jobbigare, men sååå underbart. :D

2010-01-02 @ 13:00:21
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: Melinda

Om jag hade haft ne träningscykel skulle jag defintivt testat :)

2010-01-03 @ 09:12:07
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: Sofia

tyvärr hittar jag ingen motionscykel i källaren men jag börjar också bli tokig av att sitta still och vara småkrasslig. men jag älskar den där kookslåten som du har i början, har repeatat den hela lovet!

2010-01-06 @ 21:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback