Polkagrisbiscotti


Ingredienser (15 st):
* 50 g margarin
* 1 ägg
* 1 dl socker
* 50 g polkagrisar
* ca 3 dl vetemjöl
* 0,75 tsk bakpulver

  
Degkorvarna innan gräddning, efter gräddning, och sedan när de är skurna.

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Smält margarinet och låt det svalna något. Blanda socker och ägg i en annan bunke. Hacka polkagrisarna. Blanda ner polkagrisar och margarinet med sockerblandningen. Blanda till sist ner mjöl och bakpulver. Blanda degen ordentligt och forma sedan till en lång korv, ca 5 cm i diameter. Grädda i ugnen i ca 20 min. Ta ut plåten, sänk ugnen till 125 grader, och skär korven i 1 cm tunna skivor. Grädda ytterligare 10 min i ugnen. Om man vill kan man låta biscottin svalna i ugnen tills de kallnar, eller över natten. Jag hade dock inte tid med detta då jag skulle ha in maten i ugnen strax efter :P

Snart kommer några kompisar hit så vi ska ha julfika!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så gott det låter med polkagrisar i

2010-12-06 @ 21:03:23
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Elina

Dom var supergoda!!

2010-12-07 @ 07:13:20
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilken spännande idé med polkagrisar i bicottin, jag har bara gjort med choklad och citron/kokos innan men detta var ju lite kul och annorlunda :)

2010-12-07 @ 18:35:59
URL: http://matochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback