Julfika

Jag bjöd mina kompisar på julfika häromdagen. Det är ju så roligt att baka, och speciellt vid jul och speciellt när man får piffa till bakverken lite extra och bjuda på det!


Jag bjöd på knäck, chokladdoppade mashmallows, fudge, kanelbrownie med saffransglasyr, mjuk pepparkaka med glasyr och grädde till, saffransbiscotti och polkagrisbiscotti.


Kanelbrownie med saffransglasyr och mjuk pepparkaka med creamcheeseglasyr (recept hittar ni under "RECEPT - smaskigt").


Saffransbiscotti (recept hittar ni under "RECEPT - smaskigt").


Polkagrisbicotti (recept hittar ni under "RECEPT - smaskigt").


Knäck (recept: ) som jag tillsatte rostade sesamfrön i. Och så pecannötsfudge (recept hittar ni under "RECEPT - smaskigt") och mashmallows som jag doppat i choklad och julströssel.


Jättegott var allt! Och mätt blev man!! Min egen favorit var saffransbicottin, de var verkligen goda!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Elina

Åh vad gott och mysigt det var! :)

2010-12-17 @ 09:19:52
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback