Magnum Gold

Jag testade ännu en av GB:s glassnyheter under påsk, nämligen "Magnum Gold".


GB beskriver glassen såhär:
"Vaniljglass med virvlar av utsökt kolasås med havssalt, doppad i krispig mjölkchoklad med ett gyllene överdrag.."

För det första var glassen inte alls "gold" utan mer (förlåt men) i en färg som påminner en om något helt annat... (vågar inte ens nämna) Detta kändes alltså inte så aptitligt. Överdraget var dock gott eftersom det ju var vanlig mjölkchoklad. Själva glassen inuti var dock inte alls god. Kolasmaken var plastig och konstgjord och inte alls god! Om man gillar den smaken så är det klart att man gillar glassen, men själv tycker jag verkligen inte om den smaken.
Jag och min syster köpte glassen tillsammans för att dela. Dock åt vi bara halva glassen, sen fick den faktiskt ett nytt hem i soptunnan. (vi kände oss som Sverker i "Plus")
Pris: 18 kr
Betyg: 1 av 5

Någon mer som smakat denna? Vad tyckte ni?

/Helena


Kommentarer
Postat av: FLOOSAN

inte hunnit testa inte så förtjust i magnum

2010-04-14 @ 10:25:24
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Den var otroligt äcklig. Magnums choklad brukar ju vara god men denna smakade billigt, och som du tyckte plastigt.. Rekomenderar istället Ben & Jerrys peanut butter pinne :D mums.. sen hoppas jag se att du testar nya marabou passion/chili i din chokladföljetong :D

2010-04-14 @ 22:11:39
Postat av: Elina

Vad synd! Den låter ju så god!

2010-04-15 @ 08:51:01
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback