Friska pepparkaksbollar

Jag har blivit förtjust i kesella-bollarna som jag publicerat recept på här, och igår hittade jag på en ny kombination. Jag använde dessutom lättkesella, vilket gör att de rätt fettsnåla (bara fett ifrån kokosen). Hann tyvärr inte ta något kort på dem innan de blev uppätna, men de såg ut ungefär som havrebollarna jag tidigare publicerat recept på... :P

Ingredienser (ca 15 st):
* 1 dl lättkesella (eller kvarg av annat märke)
* 1,5 dl havregryn
* 0,5 dl riven kokos (+ till att rulla i)
* 0,5 tsk vaniljsocker
* 0,5 dl socker
* en nypa kardemumma, nejlika, ingefära

Gör så här:
Blanda samman alla ingredienser, rulla till bollar och rulla i kokosen. Klart!

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback