Chokladföljetong del 46 - Cloetta Good "Cashew & Tranbär"

Dags att recensera choklad nummer fyrtiosex som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Cloetta Good "Cashew & Tranbär"
Denna choklad var god! God mjölkchoklad och så älskar jag cashewnötter. Tranbär i choklad gillar jag inte lika mycket, men tillsammans med nötterna blev det ändå en fin kombination. Jag tyckte också det var väldigt bra att chokladet var rättvisemärkt, vilket jag uppmärksammade när jag köpte det. Dock om man lusläser baksidan så är det bara 27 % av totalvikten som är rättvisemärkta ingredienser. Men men, det är ju bättre än inget i alla fall. Ett 90-grams-choklad känns rätt lagom i storleken, mer sådana små choklad borde finnas tycker jag.
Pris: ca 16 kr för 90 g
Helhetsbetyg: 4

/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback