"Varma mackor"-inspiration

Att göra varma mackor är ju ingen svårighet. Bara att slänga på lite grejer på en brödskiva och sedan in i ugnen på 200-225 grader i ca 10-15 minuter. Men, ofta brukar man ju bara ta samma saker på mackan... Idag gjorde jag dock en hel plåt med varma mackor. Jag har varit lite matlagnings-lat den senaste tiden, men nu var det dags att ladda upp i frysen med lite mat som jag kan ta med mig till skola/nation. Så jag experimenterade fram en massa olika mackor... Kanske kan jag inspirera till någon ny varm macka...?!

Ost är det på alla mackor, samt även svartpeppar, salt och lite vitlökspulver. Varma mackor kan faktiskt vara riktigt nyttigt om du tar ett grovare bröd och bara tar lite ost. Det är annars osten som är boven i dramat här..


Uppifrån, fr. vänster: * Varm macka med hummus, tomat, purjolök och ost.
* Varm macka med hummus, riven morot, senap, röd paprika och ost.
* Varm macka med tomatpuré, tofisk, banan, curry och ost.
* Varm macka med tomatpuré, purjolök, stekta konserverade champinjoner och ost.
* Varm macka med tomatpuré, tonfisk, riven morot, röd paprika, tomat och ost.
* Varm macka med tomatpuré, tonfisk, tomat och ost.
* Varm macka med stark senap, riven morot, majskorn, röd paprika, rödlök och ost.
* Varm macka med tomatpuré, tonfisk, majskorn, rödlök och ost.
* Varm macka med tomatpuré, tonfisk, stekt svamp, purjolök, tomat, röd paprika och ost.
* Varm macka med tomatpuré, stekt svamp, purjolök, tomat och ost.

Ikväll ska jag på "Serveringskurs". Jag antar att jag ska få lära mig hur man häller upp vin utan att spilla och hur man kan balansera mer än tre tallrikar vid servering.. :)
/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Åh det var evigheter sedan jag åt varma mackor... Min favorit är nog tonfisk med örter och ost... Mums!

Tonfisk & banan lät spännande! Det måste jag prova nästa gång :)

2009-09-22 @ 17:55:45
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: molly

åh, vad många bra förslag på pålägg :) tack!

hoppas att du har sovit gott :) du får ha en bra fredag och helg :) take care! kram

2009-09-25 @ 06:03:11
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback