USA-temafikat, så himla kul!

Nu är jag hemma och har pustat en stund efter dagens fik! Det kunde inte ha blivit bättre. Massor massor med folk kom det, alla kakor ute i tid och dekorationen blev så himla fin! :) Och vi har slagit nytt nations-fika-rekord! :) hihi.


Dekorationen av Obama-cupcakesen är i full gång... (chokladcupcakes med chokladapelsin-frosting)


En stor USA-flagga hade vi fixat att ha bakom allt fika. Gick inte att missa vad dagens tema var...


Halloncupcakes med hallonfrosting.


Dubbla mörkchoklad-kakor med jordnötssmörsfrosting emellan.


Bagelsmackor! Bagels med jordnötssmör, bagels med creamcheese, bagels med ost och bagels med skinka. Efter att ha bakat 170 bagels denna veckan (och de måste ju kokas också..) så kan jag säga att några bagels kommer jag inte baka mer på väldigt väldigt länge....


Blåbärscheesecake i tre lager. Blåbären rann lite vid dekoration, så blev inte så fin, men den var god! Vi hade också halloncheesecake, också i tre lager.


Pecannöts-karamell-paj. Yummie yummie!!


Dumlepaj med banan.

Pop tarts. Små kakor fyllda med hallonsylt med glasyr och kokkos.

 


Chocolate chip cookies. En vanlig sort och en med en touch av apelsin.

Vår smörgåstårta (innehållandes bl.a. bönröra och fetaoströra) fick vara en amerikansk flagga idag. Dekorerad med körsbärstomater och blåa vallmofrö.


Obama-cupcakesen redo för uppätning!


Martha Stewarts Rocky road tart, gjord av mörk choklad, dumlekola, mashmallows, jordnötter och en mumsig botten av krossade kex.


Sofia (en kompis och flitig medarbetare!) och jag är redo för öppning av fiket kl. 12!!


Allt framme på bordet...


Förutom allt gottit jag visat på bild hade vi även jättestora jordgubbscupcakes med grädde o glittrigt blått strössel, mudcake, fruktsallad, hallonsmoothie och cashewnötskakor. Naturligtivs hade vi även en hel del alternativ för glutenintoleranta! Både mackor, cupcakes, nötbollar och blåbärspaj!

Jag hoppas att besökarna gillade vårt temafika och inte blev avskräckta av den enorma kö som bildades!! Nästa temafika (förutom att vi ska ha kanelbullensdag-fika nästa söndag) så blir det ett halloweenfika i slutet av oktober. Det kommer bli minst lika häftigt!

Jag är enormt tacksam över att vara fikavärd på Kalmar nation! Det är så himla himla roligt, jag älskar verkligen vad jag gör!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ååååh så smarrigt! Undrar om man får förtur i kön som mamma? Ser verkligen fram emot att få testa ert fika i verkligheten! Hallowenfika hade ju inte varit fel. KRAAAAAAM

2009-09-27 @ 20:58:04
Postat av: P

Men gud så gott allt ser ut!

Läser din blogg hela tiden och blir så frestad men nu måste jag verkligen böna och be om recepten, vill baka allt, på en gång, nu! :D

2009-09-27 @ 21:06:24
URL: http://ihpm.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh gud, jag döööööör!! =oD kram

2009-09-27 @ 23:41:34
Postat av: Jessica

Men oj, det där var inget dåligt fikabord, allt ser så himla gott ut.



Hoppas du får en bra dag!

2009-09-28 @ 08:57:24
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Evelina

Åh ni är verkligen superduktiga!

Vilka idéer! Håller med Mamma om halloweenfikat som

redan nu är en given succé!

Ska själv försöka mig på det men i mindre skala!^^

Hade braaa!

2009-09-28 @ 09:04:33
Postat av: Sanna

Det verkar jättekul!

Super fint fika och jag skulle vilja ha receptet på:

Martha Stewarts Rocky road tart och Dumlepaj med banan om jag får =)

2009-09-28 @ 09:46:38
URL: http://saannaas.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad ni är effektiva. Allting ser så fint ut.

2009-09-28 @ 11:52:55
URL: http://elinsdistrict.bubbleroom.se
Postat av: Kerstin

Martha Stewarts Rocky road tart! Receptet plz!! Snygga skor du har på dig förresten ;)

2009-09-28 @ 14:09:20
Postat av: Susanna

Obama var ju för härlig! :) Önskar så att jag kunde varit där och mumsat! Men nästa helg så smäller det!!!

2009-09-28 @ 19:57:00
Postat av: Lisa

Wow Helena! Så otroligt duktiga ni är :) Och så roligt att det går så bra för er! KRAM

2009-09-29 @ 09:04:40
Postat av: Sanna

MM vad gott!!

2009-09-29 @ 18:31:28
URL: http://sannabakar.blogg.se/
Postat av: Frida Stigevik

ojojoj..så mkt gott!! ^^

2009-10-02 @ 10:05:58
URL: http://treets.blogg.se/
Postat av: milkshake

nämeeeeeeeeeen! så gott allt ser ut! jag är verkligen ett freak för sötsaker. ser ut som jag har hamnat i 7:e himlen! duktig du är!

2009-10-02 @ 15:45:26
URL: http://themilkshake.blogg.se/
Postat av: I hate that I love you

Åh är det Kalmar? Tyckte att jag kände igen baren där... Har ju inte ens varit på alla nationer än. Hm, sen såg jag ju faktikst att det stod kalmar där på slutet när jag läste lite nogrannare ;) Funderar på att komma någon söndag!

2009-10-25 @ 20:32:05
URL: http://ihatethatiloveyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback