Tenta och USAfika-bakning

Hur har min dag sett ut?

Jo, jag var upp tidigt och skrev tenta. Det gick väl inte sådär himla bra. Men vi får väl se när resultatet kommer. Slog inte mitt rekord på att skriva den på 9 min (som jag gjorde på förra tentan), utan det blev 12 minuter denna gången.. :P

Sedan har jag bakat bakat bakat! 127 st bagels har jag och min kompis kokat och bakat idag... Samt en massa amerikanska kakor. Det är nämligen så att vi ska ha temafika på söndag: USA-tema! Och såhär har vi beskrivit det i vår inbjudan (som gått ut på facebook):

 
Söndagen den 27 september kör vi ett helt söndagsfika med tema: USA! Man får tycka vad man vill om usa, men baka - det kan dem!! Och vi kommer att bjuda på massor av godbitar från det stora landet i väst. Vad sägs om hembakade (och förlåt, men sjukt goda!!) bagels, pecanpie, chocolate chip cookies, cupcakes, cheesecake och massa andra överraskningar! (veganska och glutenfria alternativ finns givetvis också!) Ni vill bara inte, och får inte, missa detta! See you there, som dem säger i det stora landet.

The 27 of september we gonna have a whole sundayfika with the theme "USA". USA has so many nice cakes and cookies to be proud of! On the fika there gonna be homebaked bagels, pecanpie, chocolate chip cookies, cupcakes, cheesecake and other delicious surprises from the big country in the west! You really don't want to miss this!! See you there!

// Helena & Ida

På fredag fortsätter bakandet!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Sanna

oj, många tentor på kort tid! hoppas att det gick vägen (:

2009-09-23 @ 20:48:46
URL: http://sannabakar.blogg.se/
Postat av: Filibabba

ska bli jättekul att komma o smaka på söndag! :D

2009-09-23 @ 21:07:09
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: andrianna

asså kan man typ komma och hälsa på dig och få äta alla goda saker du fixar hahaha.. du får mig alltid på mathumör och det tackar min kille för:P



ska laga kycklingschnitzel med egna pommer och sallad.!

ha de fint!

2009-09-24 @ 18:48:57
URL: http://andrianna.blogg.se/
Postat av: mikaela

Svar: Jag pluggar I Uppsala och läser både till dietist och kostvetare. Så jag är på 3e terminen på kostvetarprogrammet och 2a terminen på dietistprogrammat :D Jag antar att du går i karin och elinas klass? :)

2009-09-24 @ 20:51:06
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen/
Postat av: Veronika

Sv: Oxå kikat efter rosa bandet godisarna men inte hittat dom men kanske kommer till oktober månad! En bra anledning att få trycka i sig godis iaf!

Insprirenade blogg och här kan man få många tips ser jag :)

2009-09-24 @ 22:58:42
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag gillade verkligen de nya Ballerina =)



Vilket roligt initativ ! Såg jädrans gott ut :) Lyckost de som ska få komma på den bjudningen.

Hoppas du får godkänt på tentan !

Ha en fin helg !

2009-09-25 @ 18:33:33
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback