Spinning - men var är endorfinkickarna?

Min kära nation har gett mig ett träningskort :) vilket uppskattas extra mycket då jag är för snål för att bekosta ett själv. Och jag har länge tänkt att jag skulle vilja variera min löpning med någon annan träning. Och igår var det dags; jag gick på spinning. Jag har kört spinning innan, men aldrig i grupp lixom "lärarledd". Och det var verkligen jättekul! Jag var där med en klasskompis, så då blir det ju socialt också. Och när man är i en grupp och har en ledare, så pushar man sig lite extra. Kul var det, och svettigt! Det här kommer det att bli fler gånger!!!

En tråkig sak med min träning är dock att jag inte längre får några endorfinkickar. Kroppen "släpper ut" endorfiner när man ägnar sig åt fysisk aktivitet. Dessa ger välmående-känslor och lyckokänslor, nästan lite lyriskhet. Ibland, om jag inte tränat på länge kan jag känna så. Men nu, nu spelar det ingen roll hur hårt jag kör - de där känslorna uteblir. Undrar varför det är så?!

/Helena

Kommentarer
Postat av: martin

du kanske har tränat för mycket på sistone? får slänga dig i en skön fåtölj med ett bakverk och sen på att igen :P



äe less på allt och alla just nu i halmstad. har lust att bara be alla att fara ibland, jaja. ha det bra helena! hörs.

2009-09-17 @ 17:49:41
Postat av: Jenna

Åh vad lyxigt att få träningskortet bekostat :) Kul kul att kunna gå på massa pass och variera träningen med, och att du gillade spinningen. Är inne i en riktig spinningperiod nu :D



Knasigt det där med din känsla över endorfinerna... De lär ju finnas där ändå, men du kanske är så "van vid dem" att de inte känns så tydligt ;/ Känner förvisso inte heller extremt träningsrus under varje pass, men efter träningen brukar iaf de positiva avslappnade känslorna regera om inte annat.. :)

2009-09-18 @ 13:02:55
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback