Soppmiddag för lata dagar...

Mitt liv är fullspäckat med saker att göra!! Detta gör att jag inte varken har ork eller tid att lägga ner så mycket engagemang i min matlagning... Så denna rätten har jag ätit några gånger nu och den är helt okej..

Varma koppens soppa får bli mat när engagemanget i köket tryter... och jag försöker göra det hela nyttigare och energirikt på ett enkelt sätt.


Du behöver:
* 1 påse varma koppens "Lax- & spenatsoppa"
* 2,5 dl vatten
* 2 dl frysta ärtor, majs och paprika
* 1 riven morot
* knäckebröd eller smörgås med pålägg

Gör så här:
Koka upp vattnet med de frysta grönsakerna i. Häll sopp-pulvret i en soppskål och riv ner moroten i den. Blanda ner det uppkokta vattnet och grönsakerna. Rör runt en stund. Bre lite mackor eller knäckebröd att äta till! Voilà!! Mat på 5 min... :)

Har haft världens segaste föreläsning idag... Tur att man fick avsluta dagen lite kul med ett spinningpass! Nu ska jag fortsätta att pyssla med söndagens fika-skyltar... Måste ju ha lite USA-inspirerade kakskyltar på vårt tema-fik på söndag... :)
/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback