God drink med lime och tranbärsjuice

Sen vi hade en liten drinkkurs som utbildning på nationen, så har jag bestämt mig för att det är ett projekt i höst - att lära sig göra lite roligare drinkar! Om man köper någon flaska då och då så kan jag nog snart ha ett litet förråd och sätta igång och blanda lite lyxiga grejer. Den här blandade jag för ett tag sedan och den blev riktigt god...


Innehåll:
* en skvätt vodka (i önskad mängd beroende på hur stark man vill göra den)
* en skvätt limedrinkjuice
* fyll sedan upp glaset med hälften tranbärsjuice/hälften 7up
* egentligen ska man ha is i också, men det hade jag inte hemma för tillfället

Om du vill ha lite frost på glaset, så gnid in kanterna med ex. en uppskuren apelsin. Doppa sedan kanterna i strösocker. Garnera glaset med apelsin/citron/lime.



(Förlåt, som dietist skäms jag lite nu när jag publicerat två alkohol-relaterade inlägg i rad! Jag ska balansera detta med ett alkoholinlägg framöver, vad alkoholen har för inverkan på vår hälsa och hur mycket man max bör dricka.)

Ikväll blir det ingen drink för mig iaf! Det blir bara en lugn kväll. Ska hänga med en kompis, tror jag lyckats övertala honom att kolla på skräckfilm också... :) hehe.
/Helena


Kommentarer
Postat av: Danielle

Vad roligt att du gillar min blogg! Dietist låter spännande, jag tycker det är intressant med VAD det är i saker vi äter. Erat fik på nationen ser jättekul ut! Hade en vän som läste til läkare i Uppsala (hon har flyttat till Gbg nu) men missade tyvärr helt Kalmars nation när jag var där på besök. Synd! Hoppas du får en trevlig helg du med!

2009-09-11 @ 19:14:03
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: Frida

Men du.. den där toscagrejjen är inte att leka med, bland det godaste jag vet, och jag längtar redan tills jag får äta den igen. Om jag fick bestämma skulle alla få smaka denna ljuvliga äppeldessert - så god är den verkligen :)

2009-09-11 @ 19:39:31
URL: http://fridasrecept.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback