Fikabilder från fiket igår

Det bara kommer och kommer folk.. Och alla säger så fina saker om vårt fik. Tack tack tack, så otroligt glad jag blir. Det är såå värt varenda minut, så himla roligt. Igår var det bara ett "vanligt" fika och folk trotsade regnet och rusket och kom och fikade ändå. Det var inte planerat, men det råkade ändå bli lite "hösttema" på fiket med mycket saker med äppel i (vilket jag tycker är höstigt) och en smörgås med en, vad jag kallade, "höströra" i (rivet äpple, riven morot, cottage cheese och sweet chili sauce).


Dubbla nötmaränger med kaffecrème emellan.


Apelsin- och mandelrutor med mörk choklad.


Äppelkaka med mandel (vegansk).


Jordgubbspaj (vegansk).


Havre- och kardemummakaka med toscatopping (vegansk).


Chokladcupcakes med jordnötssmörsfrosting.


Spicy äppelcider-cupcake med vaniljfrosting och kanelstång som dekoration (veganska). Det är äppelcider i som kokts tillsammans med bl.a. kanelstänger och kryddpeppar. Mycket spännande och saftig smak!


Äppelkompott med russin, kanel och rostade solrosfrön (veganskt). Man låter äppel koka med citron, socker, vatten, kanelstänger och russin. Och så rostade solrosfrön på toppen. Gott och höstigt tycker jag!


Smörgåstårta med fetaost, persilja, bönor, soltorkade tomater m.m.


Smörgåstårta med ajvar relish, paprika och fetaost.


Hembakat morotsbröd med egengjord hummus, ruccolasallad, tomat, gurka och rödlök.


Grovt bröd med en, för veckan ny, basilika- o vitlöksröra och skinka, gurka, tomat, ruccolasallad och rödlök.


Jättegott ciabattabröd med fetaoströra, ruccolasallad, gurka, tomat och rödlök.


Och så hade vi också ananaspaj, kanelbullar, blåbärssmoothie med banan och kanel, och cashewnötskakor med vit choklad.

Jag är riktigt pepp inför ikväll! Ikväll är det nämligen vad som kallas för KMK-sexa. Alla klubbverkare (flitiga nationsjobbare) i Uppsala ska ha fin fest ihop! Jag och Ida (min fikakompanjon) ska börja piffa till oss och ladda redan efter skolan. Sedan blir det fördrink på Kalmars vid 17, och sedan iväg till Göteborgs nation för trerätters middag och fest och klubb!
Jag hoppas det blir en rolig kväll!! :)

/Helena


Kommentarer
Postat av: Emma

Nötmarängerna såg riktigt mumsiga ut.

2009-10-12 @ 08:18:10
Postat av: Jessica

Förstår att folk trotsar regnet för att få fika, massa smaskigheter ni erbjuder.

2009-10-12 @ 10:48:28
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Karin

Vad mysigt och roligt med fest :) Det förtjänar ni en dag som denna!



Mackorna med fetaoströran var supersmarriga. Hur gör man den? :) Kram

2009-10-12 @ 12:35:00
URL: http://saudade.blogg.se/
Postat av: Elin

Ni är så duktiga!

2009-10-12 @ 17:06:20
URL: http://elleelin.blogspot.com
Postat av: Emma-Stina

allt såg jättegott ut! :)

2009-10-13 @ 21:46:50
URL: http://emmastinas.blogg.se/
Postat av: Chokladfreaks

Åh, vad gott det ser ut. Jag bor ju i Uppsala så jag ska absolut komma förbi någon Söndag och smaka på allt smarrigt!

2009-10-17 @ 16:39:55
URL: http://chokladfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback