Dagens fikabilder!

"Idag blir det lugnt!" sa jag imorse. Så tänker jag alltid, för då blir jag inte besviken om det inte kommer folk. Men det gjorde det, mycket folk! Och eftersom vi till en början var två förlite i köket (senare en) så blev det väldigt stressigt! Jag är typ världens sämsta att hantera stress, men då lugnar min kära fikakompanjon mig! Vi hade rätt många kakor idag som vi haft tidigare också, så därför blir det inte så många nya bilder. Roligt idag var att vi gjorde en ny vegansk mack-röra som blev jättegod! Nämligen med avokado, citronsaft samt sesamfrön som jag rostade på spisen. Blev jättegott och nötigt, och kul att inte alltid bara köra hummusmackor till veganerna. Men vi hade också en cashewnötsröra idag som var vegansk! Vi hade också en ny smörgåstårta idag, med ost i!


Hembakat rödbetsbröd med vår nya avocadoröra samt ruccola, rödlök och tomat. (veganskt)


Krämig kokkos- och chokladpaj (det är ett lager mörk choklad i bottnen, men det syns inte på bilden) med rostad kokkos ovanpå. Den smakade ungefär som bounty-chokladgodisen! (vegansk)


Chokladcupcakes med jordgubbs- och limefrosting och chokladströssel. (veganska)


Fruktsallad marinerad i rooiboste (blev dock lite besviken på denna, men det var ett gott försök iaf!) och sedan hallon- och vaniljkopp med krossade kex i botten. Supergod!

 
Päroncupcakes med kanelfrosting. Jag säger bara som så: Detta var de godaste muffins/cupcakes jag någonsin ätit i hela mitt liv!!! Vågar jag erkänna att det slank ner 4 st sådana här i min mage idag?! :P


Ostsmörgåstårtan (med mjukost, ruccola, paprika) var ny för denna veckan! Sen hade vi även en skink-smörgåstårta.

Och som vanligt hade vi också en massa andra kakor (men dessa har jag visat bild på tidigare!).


Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en kopp te och slappna av efter dagens fikajobbande. Imorgon blir det upp tidigt och direkt iväg till nationen igen. Min fikakompanjon lämnar Uppsala i veckan, så därför ska vi baka allt till nästa fika redan imorgon och på tisdag. Men åhh vad kul det ska bli! Monstermuffins, marängspöken och chokladspindlar och massa andra hemska grejer ska det bakas - för på söndag är det nämligen dags för höstens andra temafika: Halloween!! Det kommer att bli det coolaste fiket på hela terminen.
/Helena


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, trevlig blogg du har. Har ett tips till er haloweenfika. Marsipanspöken gjorda på en rulltårta som botten med bär och grädde över och sen marsipan (vit) över som man sen gör ett hål (mun) och två ögon med smält choklad. Fann i Buffé-tidningen, verkade väldigt trevligt.

2009-10-25 @ 21:45:26
Postat av: Filibabba

Jag ser fram emot Halloween-fikat!! :D

2009-10-26 @ 09:46:11
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Emilies Skafferi

mumsiga bilder. VIlket härligt rött rödbetsbröd:)

2009-10-26 @ 10:10:24
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Jenny.

Ååååå kan du inte skriva receptet till de dära muffisarna som råkade slinka ner i din mage ?? ;0).

2009-10-26 @ 10:49:45
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ska blir otroligt kul att se bilder från det sen! Vill även gärna ha receptet på kokos-chokladpajen =)

2009-10-26 @ 11:14:00
URL: http://saannaas.blogg.se/
Postat av: Sofia

SMARRIGT!!!!

2009-10-26 @ 12:49:36
URL: http://bakfia.blogg.se/
Postat av: Sanna

Just ja, har du sett att Marabou har kommit med en vinter choklad?

2009-10-26 @ 14:02:27
URL: http://saannaas.blogg.se/
Postat av: My

skulle inte tacka nej till att få fika med allt det där!! satt just o letade efter ett bra brunchställe i stockholm, nu blev jag ju hungrig!! :D

2009-10-26 @ 14:25:23
URL: http://mizie.blogg.se/
Postat av: M

åå skulle inte du kunna dela med dig receptet på Krämig kokkos- och chokladpaj.... det verkar så smarrigt... :p



Du har en jättebra blogg som jag följt på bloglovin ett bra tag,hehe...fast jag suttit tyst o inte kommenterat...haha....sitter mer o dregglar över alla recept o bilder.. :p

2009-10-31 @ 10:04:30
URL: http://justthebeginning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback