Chokladföljetong del 33 & 34 - Marabou Sensation Toffee Walnut & Marabou Sensation Yoghurt Raspberry

Dags att recensera choklad nummer trettiotre & trettiofyra som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!

Jag kastade mig över dessa två nya Marabou-choklad för att testa...


Marabou Sensation Toffee Walnut
Toffee walnut låter verkligen som en vinnande kombination och jag hade höga förväntningar. Mjölkchoklad med mjuk rinnande fyllning. Tyckte dock inte att den smakade så mycket toffee, utan mer kaffe. Och den smakar väldigt mycket valnöt, så om man gillar denna beror helt enkelt på om man tycker om valnötter. Den var ganska bitter i smaken. Ingen choklad jag skulle köpa igen, men helt okej att äta på. Jag åt ju lixom upp den :) och det gick rätt fort...
Pris: ca 19:90 för 137 g
Helhetsbetyg: 3,5


Marabou Sensation Yoghurt Raspberry
Ni som följt mina chokladrecensioner vet att just hallon-choklad inte fått sådana strålande betyg av mig. Jag tycker helt enkelt att den chokladen är för söt. Men denna choklad balanserade dock upp det söta från hallon med en syrlig smak av yoghurt. Ja, detta choklad var faktiskt jättegott!! Mums!! Nu tänker jag dela ut ett toppbetyg, och det hör verkligen inte till vanligheterna! Smaka detta!!
Pris: ca 19:90 kr för 133 g
Helhetsbetyg: 5

Jag har nya roliga choklad som står på kö att testas!! :)
/Helena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag smakade också Marabou Sensation Yoghurt Raspberry i fredags och jag kan säga jag åt upp den fort ska testa Marabou Sensation Toffee Walnut nästa vecka:)

2009-10-11 @ 20:12:16
URL: http://saraabs.blogg.se/
Postat av: Malin

Testade Toffee Walnut igår och tyckte inte den var särskilt god. Som du säger smakade det nästan ingen toffee men däremot väldigt mycket valnöt. Gillar valnötter annars, men den här kombon blev ingen favorit. Får testa den andra nästa gång. Stod i valet och kvalet vilken jag skulle testa igår, men min kompis hade redan smakat den med yoghurt och tyckte inte den var jättegod, så då fick det bli den andra. Kanske var en miss ;P

2009-10-11 @ 20:52:09
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Marie

Oh, jag som stod och sneglade på denna choklad. Så rba, nu vet jag att jag kan köpa den. =o)

2009-10-11 @ 22:35:16
URL: http://metrobloggen.se/Endorfiner
Postat av: Jenna

Vad kul att du har testat detta, för jag såg dem i affären och funderade på om du kanske skulle skriva om dem :) Måste i så fall givetvis prova den med hallon i :D

2009-10-12 @ 08:14:45
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tyckte inte heller den med valnöt var så jättegod. Det lät bättre än vad det var, lite skarp i smaken lixom.

2009-10-12 @ 08:18:49
Postat av: Julia

Måste nog testa den youghurt/raspberry varianten - trots jag inte är så mycket för vanlig choklad. :)

2009-10-13 @ 22:37:19
URL: http://www.metrobloggen.se/juvlijja
Postat av: melina

ååh har inte hittat yoghurt hallonchokladen nånstans

2009-10-18 @ 15:57:23
Postat av: ~~M A R i E~~

Jag håller med, nr 1 smakade alldeles för mycket kaffe och valnöt så det var ingen hit. Däremot tycker jag att nr 2 var god. Chokladigt och sött samtidigt. =)

2009-10-18 @ 23:28:33
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback