Godbitarna vi bjöd på i söndags...

Efter att det förra fiket var ganska lite besökare, hade jag tänkt att det skulle bli likadant i söndags.. Men det blev det verkligen inte. Det var full rulle och nästan alla mackor och kakor tog helt slut! :) Jättekul att det var så. Och eftersom jag bara hade sovit 1,5 h den natten behövde jag nog fullt upp så jag inte slappade till och somnade... ;P

Italiensk ostkaka med ricottaost och mandelmassa.


Bananpaj med cornflakes.


Kolapaj med rostade hasselnötter (vegansk) Åhh den är helt fantastiskt god!!


Chokladbollar. Men inte vilka som helst, nej - en nyttig variant gjord med kessella så de var syrliga istället. Jättegoda! (man ska dock inte förvänta sig att de smakar som "vanliga" chokladbollar för då kan man nog bli besviken) Men jag gillade dem verkligen! Kändes fräscha.


Frasig äppelpaj med kanel och havregryn (vegansk).


Divine chocolate cupcake with pieces of graham crackers and chocolate, with mashmallow-frosting. YUMMIE!


Krämig kokkoscupcake med limefrosting (veganska).


Chokladcupcakes med hallonfrosting.


Hembakat bröd med svarta oliver och soltorkad tomat, med mozzarellaost, ruccolasallad, tomat och gurka.


Fruktsalladen har känts lite tråkig det senaste, så i söndags försökte vi oss på en ny spännande variant! Äpple, banan, apelsin och jordgubbar. Sedan hackad torkad frukt (russin, aprikoser, fikon) som blandats med mörk choklad. Och sedan till detta; lite avocadokräm (avocado blandat med lönnsirap). Mums, det var skitgott! Och veganskt såklart.

Massa annat gott hade vi också...


Nu på söndag blir det ett nytt temafik, nämligen EUROPA. Då ska vi bjuda från kakor och mackor från olika länder av Europa. Det ska bli jättekul! Det blir första gången på hela terminen som vi faktiskt inte kommer ha cupcakes. Det är ju annars vårat signum. Men så sjukt mycket annat gott kommer att finnas, ex. millionaries shortbread... typ den godaste kakan som finns!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Tess

Åh, receptet på bananpajen? (A)

2009-11-18 @ 20:01:54
Postat av: Jenny.

Åh kan du inte lägga ut receptet på de dära Divine cuppisarna !!

2009-11-18 @ 20:36:03
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: L

Hej! Först vill jag säga att jag tycker din blogg är jättebra! Jag älskar verkligen bakelser och blir väldigt inspirerad av det ni bakar :)

Men jag är inte så pro på att baka och jag undrar hur man gör frosting? :)

2009-11-18 @ 20:52:58
Postat av: Emma

skulle vilja ha receptet på den italienska ostkakan :)

2009-11-18 @ 23:27:26
URL: http://emmalona.blogg.se/
Postat av: Gustav

Vill ha receptet på kolapajen!! :D

Gjorde pepparkakor idag så jag ligger 1 dag efter dig i julbakandet :P

2009-11-18 @ 23:44:17
Postat av: Caroline

Receptet på den där smarriga kolapajen skulle jag gärna vilja komma över :)

2009-11-19 @ 03:55:30
Postat av: Helena

Har läst ett tag men aldrig kommenterat. Tycker alltid att dina kakor från fikat ser så goda ut och tänker ibland att det är tur att jag inte är där, jag hade inte kunnat bestämma mig för vad jag skulle äta.

2009-11-19 @ 09:04:34
URL: http://tankarommat.wordpress.com
Postat av: Natasha

Åh, allting ser så himla gott ut!

2009-11-19 @ 18:02:39
URL: http://www.natashasblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback