Fikabilder från gårdagens fik

Igår var mina ambitioner inte så höga, man kan inte lägga 100 % varje vecka.. Och det var rätt tänkt, för det blev en lugn fikadag igår med färre gäster än vad det brukar. Men de som kom hade i alla fall massor av goda kakor och mackor att välja mellan!


Nötkakor med hasselnötter, doppade i mörk choklad (veganska).

Saftig citronkaka med citronglasyr.

Vitchokladpaj med jordgubbar.


Päronpaj med vit choklad. (inte lika fin när vi skurit i den, men god var den!!)


Morots- och pumpakaka med glasyr och strössel.


Jordgubbs- och limecupcakes med limefrosting (veganska).


Apelsin- och mörkchoklad-cupcakes med chokladfrosting och rosa strössel.


Kopp med krossade kex, vaniljyoghurt/kessella och blåbär och hallon.

 
En smörgåstårta med bl.a. äpple, kapris, dill, purjolök i. Och en skink-smörgåstårta med paprika och ost i.


Från vänster: Mörkt bröd med valnötter och russin med skinka och creamcheese och sallad i, Ciabatta fitness med en ny curryröra i (mixade solroskärnor, curry, havregrädde och ananas) och sallad, Ljust bröd med tapenade (på svarta oliver och kapris), mozzarellaost och sallad.

Vi hade även lite andra kakor som jag inte fick bild på. Och så hade vi hembakat bröd med hummus. Som smoothie denna veckan hade vi kaffe- och banansmoothie.

I och med att vi börjat en ny kurs i skolan nu har det helt plötsligt blivit mycket stressigare att hinna med allt! Så det gäller att vara effektiv. Den enda tiden denna veckan som Ida och jag hade möjlighet att baka var idag på morgonen. Och bara i 3 h. Så imorse kom vi till Kalmar kl 8 och la in högsta växeln! Och helt otroligt!! Men på dessa tre timmar hann vi baka 7 olika sorters kakor/bakverk/pajer och också städa köket och diska och lägga tillbaka allt vi använt. Good work!!

I eftermiddag var jag ute och sprang med en vän och sedan har jag haft stick-träff med några kompisar. En kompis har hjälpt mig fixa med min balklänning!! Snart dax nu....!!
/Helena


Kommentarer
Postat av: sara

citronkakan med glasyren kan man få receptet?

2009-11-10 @ 13:56:02
Postat av: Ida

Äppelkakan/pajen som ni bjöd på i söndags, supergod!:) Finns det recept på den också? :)

2009-11-11 @ 08:49:45
Postat av: Sanna

Chokladfrostningen vad består den va?

2009-11-11 @ 16:17:42
URL: http://saannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback