Upplägg inför tentan

Nu är redovisningen avklarad! Skönt!! Det var inte särskilt stor risk att jag skulle behöva ställa mig där framme och prata inför alla, men såklart blir det så. Hur som helst, det gick ganska bra ändå. Nu borde man känna en lättnad, men jag känner bara stress inför vad som väntar. Nu är vi lediga ända fram tills tentan, så det är bara egenhändigt pluggande som gäller.

Trots min omotivation har jag gjort upp ett litet schema över hur jag ska plugga under veckan. Jag kommer säkert varken orka eller hinna följa det, men jag ska försöka. (Är det inte tanken som räknas?!)

Fredag 29/5
* Central cirkulation (hjärtat)
* Perifer cirkulation

* Andningsorganens struktur och funktion (så långt jag hinner)

- läsa igenom kompendium och svara på instuderingsfrågor, svara på aktuella tentafrågor om ämnet
(Belöning: Jag ska baka en kaka och så blir det filmkväll med några kompisar på kvällen!)


Lördag 30/5
* Andningsorganens struktur och funktion
* Magtarmkanalsfysiologi

* Njurar (så långt jag hinner)
- läsa igenom kompendierna, svara på aktuella tentafrågor i ämnet. Gå igenom målbeskrivningen för ämnena och göra anteckningar till detta på datorn.

(Belöning: Färga håret, hyra en film)

Söndag 31/5
* Njurar
* Temperaturreglering

* Könshormoner (manliga, kvinnliga samt graviditet)

- läsa igenom kompendierna. Svara på alla punkter på målbeskrivningen med hjälp av läroboken. Svara på aktuella tentafrågor i ämnet.
(Belöning: Plugga på något fik?)


Måndag 1/6
* Neuroanatomi-fysiologi (hjärnan och ryggmärgen, nervsystemets cellulära fysiologi)
* Hormoner
- Ev. gå igenom datalabbarna. Läsa igenom kompendierna. Svara på alla punkter på målbeskrivningen med hjälp av läroboken. Svara på aktuella tentafrågor i ämnet.

(Belöning: Skulle vilja se Coraline på bio - kanske lämpligt idag?)


Tisdag 2/6

- plugga och disskutera med några kompisar i skolan kl. 10:00. Stanna kvar i skolan och gå igenom:

* Sinnesfysiologi

* Kompendium: Nutrigenomik samt Immunologi
- läsa igenom kompendierna. Svara på alla punkter på målbeskrivningen med hjälp av läroboken. Svara på aktuella tentafrågor i ämnet.


Onsdag 3/6

* Syra-bas, elektrolyt- och vätskebalanser
- Gå igenom datalabbarna på området. Läsa igenom kompendierna. Svara på alla punkter på målbeskrivningen med hjälp av läroboken. Svara på aktuella tentafrågor i ämnet.

(Belöning: Blodomloppet, 1 mil, på kvällen. Om jag är tillräckligt frisk för att springa vill säga.)


Torsdag 4/6

Plugga på allt som jag tror de kommer fråga på tentan!! (Jag ska under veckan jag pluggar skriva ner punkter på en lista över vad jag tror de tycker är viktigast och kommer att fråga om!)

Fredag 5/5 - TENTA
(Belöning: Har inte kommit på något ännu, men det får gärna innefatta något som har med choklad att göra!!)

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag är för trött för att plugga, för förkyld för att träna och för orkeslös att ta mig för något. Och samtidigt kan jag inte slappna av. Vad gör man då?
Jag kanske borde göra lite mer pepparkaksmüsli. Den är underbart god och tog slut imorse.
/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback