Spirometri

Idag hade vi labb i skolan där vi testade lungkapaciteten. Det var intressant att testa, men man blev ju lite yr när man skulle göra sådana djupa in- och utandningar flera gånger i rad. Hur som helst blev jag lite besviken på mitt resultat. Jag hade inte alls speciellt bra lungkapacitet, och mycket lägre än "normalvärdena" för tjejer i min ålder och längd. Visst är jag lite grann förkyld, men jag trodde att min löpträning skulle ge mig ett bra resultat på det här. Tji fick jag.

Nu ska jag tina upp mina gula fingrar (vilket de blev efter min cykeltur hem från skolan i ösregn precis) *brrr*
/Helena

Kommentarer
Postat av: Susanna

Vi gjorde också det testet i skolan och jag var yr resten av dagen!..

2009-05-06 @ 22:17:20
Postat av: Anonym

usch det jobbigaste ja alltid fick göra på kontrollerna

2009-10-03 @ 13:46:49
URL: http://umbrellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback