Salmiakki i Sverige! Äntligen :)

Ni som följer min blogg vet att jag är helt kär i lakrits-choklad. Och då ska det vara salt lakrits! Ända sen jag bodde på Island och fick känna på denna underbara kombination av två godsaker i en, har jag varit helt fast! Men utbudet på detta i Sverige har nästan varit = 0. För ett tag sedan kom dock "Plopp saltlakrits"...
Mina ögon letar alltid efter ny choklad i affären och idag såg jag att Fazer lanserat den finska klassikern "Salmiakki" som chokladkaka - här i Sverige!! Den smakar i stort sett likadant som Plopp saltlakrits" (båda är ju gjorda av Fazer) alltså; helt underbara! Try! :) Chokladkakan är på 100 g och kostade 10,50 kr. Högsta betyg!

Haha, känner mig helt lyrisk!

Idag har jag och några kamrater genomfört ett smaktest av svarta oliver! Kika in senare ikväll så kommer det spännande resultatet på detta.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Emma

haha kan tänka mig att du blev glad av att hitta den!

2009-05-08 @ 15:11:25
Postat av: Mental

I välsorterade godisaffärer finns det ofta lösgodis choklad som är sådär udda. Typ rosa, jordgubbssmakande choklad med lakrisbitar inuti. Kan vara riktigt gott om man hittar något man gillar x)

2009-05-14 @ 11:33:38
URL: http://mentaldisease.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback