Mjölkfri chokladmilkshake

Efter mitt inlägg om mjölkproteinallergi igår så tänkte jag att jag skulle ge ett recept på en mjölkfri chokladmilkshake. (Det går naturligtvis att byta ut ingredienserna mot vanlig mjölk och glass om man vill.)


Du behöver (till ett glas):
* 2 dl havremjölk
* 1/2 tsk socker
* 1 krm vaniljsocker
* 1/2 tsk kakao
* en klick oatly vaniljglass

Gör så här:
Lägg ner alla ingredienser i en bringare och mixa allt med elvispen i ca 10 sek. Glassen ska "slås sönder" men ändå finnas kvar i några klumpar på ytan :) Servera direkt!

Idag ska jag åka till en kompis och stanna över till fredag. Ska bli skönt att komma bort från Uppsala ett litet tag.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan jag undra om du inte kan uppdater mer gillar din blogg fast jag bara är 12 och ett halvt

2009-05-20 @ 16:18:33
URL: http://saraabs.blogg.se/
Postat av: Jenna

Mums med milkshake! Brukar inte göra det hemma, men varför inte börja :D



Hoppas att du får en jätteskön helg!

2009-05-21 @ 08:12:42
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback