Mocca latte

Jag har gått runt och varit sugen på Espresso-houses "Mocca latte" i några dagar. Så igår tog jag tjuren vid hornen och cyklade bort till Espresso house och köpte deras choklad-syrup så jag kan göra chokladlatte hemma :) (jättebra för studenter har 20 % hos Espressohouse; trevligt!)


Så här gör du chokladlatte:
Lika delar bryggt kaffe och varm mjölk. Till ett latteglas behöver du ca 1,5 dl kaffe och 1,5 dl mjölk. Värm mjölken i en kastrull på spisen. När det börjar ryka är den precis lagom varmt. Skumma också om du vill lite mjölk att ha ovanpå. (Mitt batteri tog precis slut i min visp, så blev inget skum för mig.) Till ett glas behöver du ca 1 msk chocolate-syrup, men smaka dig fram. Mums!

/Helena

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, det låter ju väldigt gott! När får jag komma över och smaka? ;P

2009-03-28 @ 19:24:50
Postat av: Helena

En liten latte till lunchrasten på måndag kanske?!

2009-03-28 @ 19:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback