Känsliga läsare varnas - tre bilder som gör att man vill bli vegetarian.

Gjorde ett litet upprört inlägg häromdagen efter att det avslöjats att grisar som slaktats först skållats levande. Usch! Skälen för att bli vegatarian blir bara fler och fler. Det är ju inte bra för miljön om man äter mycket kött. Jag är inte vegetarian men jag äter helst inte kött. Jag tycker det känns lite "läskigt", det är bara en känsla jag har. Grönsaker och andra livsmedel känns mer fräscha och man vet lixom att de inte är "sjuka" eller att någon behövt sätta livet till för den maten.. Hur som helst, jag rotade runt lite bland mina matbilder på datorn och hittade här tre riktigt obehagliga matbilder! Känsliga personer varnas! Som tur var är det inte jag som fått denna mat på min tallrik. Dessto mer synd om mina kompisar som drabbades...

Klicka på bilderna för att förstora dem!

  
Bild 1: Isländskt buffébord. I den röda ringen finner du fårhuvud, som är en riktig specialitét där. (Island)
Bild 2: Mums, vi beställer fisk till middag.. (Kenya)
Bild 3: Ja, det är så kyckling serverades på denna "restaurang". (Uganda)

Lite grönsaker, någon?
/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback