Glassnyheter 2009

Varje år försöker jag smaka mig igenom glassnyheterna och nu har årets nyheter i GBs sortiment kommit. Dessa nyheter lanserar GB glace i år:

* Lemon age - Citronsherbet med ett täcke av citronisglass. På toppen en gömd godisbit med kolasmak i form av ett ekollon.

* Ice age 3 - Vaniljglass med jordgubbsås.

* Magnum temptation dark - Mörk choklad utanpå, innuti chokladglass med bitar av vit choklad, brownies och chokladsås. (gud vad god den låter!)

* Magnum temptation caramel & almond - Tjockt mjölkchokladskal utanpå, vaniljglass inuti med bitar av mörkchokladtäckt mandel och karamellsås.

* Nogger mint - Nogger i en ny tappning. Mintglass med fyllning och överdrag med chokladsmak och krisp.

* Sandwich stracciatella - En ny variant av sandwich, med vanlijglass med krossad choklad.

* Solero berry berry - Jordgubbssherbet med skogsbärssorbet och bitar av skogsbär.

* Ben & Jerry's 'wich - Rund sandwichglass med choklad-cookies och choclate chip-glass mellan.


Läs mer här: http://www.gb.se/campaign/aretsnyheter/


Om jag testar någon ska jag rapportera om hur den smakade och om den var prisvärd :)

Men har har ju trots alltid sin favorit. Vilken är er? Min är Top Hat.

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Min favoritglass blir nog Pärontopp, den är svårslagen! Enkel, men ack så god! Men halleda vad goda Lemon age och magnum temptation dark lät! Jag blev jättesugen på dem!

2009-03-03 @ 18:54:43
Postat av: T

Min favoritglass Magnum Classic, men jag ser fram emot att testa Nogger mint. Om inte annat så kan det bli en Bosse-favorit!! ;)

2009-03-03 @ 20:56:03
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Camilla

Min är Nogger, billig och himla god, älskar nougaten i mitten, mums! Vill ha sommar o Nogger- nu! :)

2009-03-05 @ 22:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback