Chokladföljetong del 16 - Läderach vit choklad med curry, cocos och banan

Dags att recensera choklad nummer sexton som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Läderach - Vit choklad med curry, kokos och banan

Den här chokladen hittade jag på Ica Kvantum. (Leta noga i chokladhyllorna så hittar ni de mest otroliga spännande chokladsmaker!) Jag tyckte det lät helt galet att stoppa curry i choklad, men måste säga att denna var god, trots att den var så annorlunda. Det känns lite som att äta vit choklad blandad med kycklinggryta. Curry- samt den vita chokladsmaken är de dominerande. Bananen är svår att känna, och kokosen ger mest lite tuggmotstånd. Vid första tuggan kände jag att det inte var så gott, det är ju inte så choklad ska smaka... Men jag har kommit på mig själv med att gå och nalla av chokladen lite då och då - och då är det ju faktiskt ett tecken på att den måste vara god! Hur som helst rekommenderar jag alla att testa denna, det är en upplevelse i sig! Lite negativt är ju förståss det dyra priset.

Pris: 39 kr för 100 g

Helhetsbetyg: 4

 

Jag ska fortsätta rota fram roliga choklad :) får se vad jag lyckas hitta till nästa gång...!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Hahaha! Han inte låta bli att tänka på hur roligt det måste vara att göra nya chokladsmaker! De kan ju ha i nästan vad som helst nuförtiden! =) Måste se om jag kan hitta denna på ica sen!

2009-03-30 @ 21:31:57
Postat av: Emma

Hittade inte denna där jag bor :( den lät spännande. Man blir lite inspirerad att våga sig på att testa nya konstiga smaker på choklad.

2009-04-02 @ 21:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback