Avslutad kurs - ny kurs - och 5/12 dietist nu :)

Imorse, cyklandes till skolan, sken solen och jag såg framför mig hur jag skulle sitta på balkongen och sola lite när jag kom hem. Det var visserligen kallt, men soligt! :) Men tji fick jag, när jag nu precis cyklade hem igen var det näst inpå snöstorm! Jag förfrös mina händer och det gick knappt att se vart man cyklade för snön/hageln piskade mig i ansiktet. Ja, våren är lite seg på att titta fram här i Uppsala.

Idag har jag i alla fall redovisat den sista uppgiften för kursen och därmed avslutat "Dietetik och folkhälsa". Jag fick också reda på att jag klarat tentan, med god marginal. Men för mig spelar det ingen roll, är fortfarande upprörd över hur tentan var utformad. Men nu har jag i alla fall öst ut denna besvikelse till min lärare, som för övrigt inte alls förstod vad man pratade om. Jaja. Nu är jag i alla fall 5/12 dietist :)

Imon börjar en ny kurs - "Fysiologi och anatomi" där anatomidelen är den vi startar med. Vi har tenta om exakt tre veckor (dagen efter annandag påsk) så inte en enda liten stund får man att andas och koppla av på. Men så kan det vara att plugga på universitet ibland. Jag hoppas i alla fall att kursen blir givande och intressant!

Nu ska jag äta lite.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Susanna

GRATTIS! Vad skönt att du klarade det! Men ändå väldigt störigt på det sätt de la upp provet! Bra att du klagade på det! Grattis igen! =) Nu ska jag ner och baka ditt grahamsbröd som jag blev tippsad om på sidan!

2009-03-24 @ 16:48:09
Postat av: söbe

Nena! Här har det också varit full vinter idag med ca 10 cm snö, hård vind och låg temperatur. Det var trevligt att du klarade tentan. Alltid skönt att ha dem gjorda. Kan lämna dem åt sidan, för att sedan plockas upp igen när man behöver gå in på det nästa gång.

2009-03-24 @ 17:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback