Massor med god studentmat blev det igår


Hembakat grahamsbröd (laktosfritt och vanligt), pasta med pesto, marinerade kycklingfilébitar, rostbiff, fruktig sallad med fetaost, aprikoser, nötter m.m., potatissallad med sparris och vinegrette, potatissallad, och ruccolapaj med skinka och soltorkade tomater.
 

   
Tallrik med pestopasta, sallad, potatissallad, ruccolapajen och bröd. I mitten en mintchokladmoussetårta med hyvlad vit choklad ovanpå. Sista bilden marängrulle med lemoncurd, jordgubbar, passionsfrukt och grädde. Mums!

Det är mamma och lillasyster som med gemensamma krafter satt ihop och gjort allt till menyn. Hade jag varit hemma tidigare från Uppsala hade jag också hjälpt till. Det enda jag gjorde nu var att jag var med på ett litet hörn på chokladmoussetårtan..

Lite recept kommer :)

Nu ska jag skriva packlista inför min resa. Imorgon blir det till att packa och fixa hela dagen, bra att ha en lista att kryssa på då så man inte glömmer något. Tyvärr blir "regnkläder" något som jag måste packa ner, ser ut att bli regn i alla fall de första dagarna i Edinburgh.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Randy

Åh vad god maten såg ut =) Vad fick du för resultat på testet?

2009-06-12 @ 15:07:06
URL: http://randys.se
Postat av: Randy

Åh vad kul =) Vart ska du resa någonstans?

2009-06-12 @ 15:16:39
URL: http://randys.se
Postat av: Alex

åh, yummie :)

2009-06-12 @ 16:26:04
URL: http://alexitas.se
Postat av: Anonym

Tack! :)

Jo verkligen. Jag överskattade hur mycket man kunde "stoppa" in i hjärnan under en dag. För det är ju inte få muskler man ska kunna heller!



Äslkar oxå "studentmatsbuffér" á la din bild. Då får man sån härlig "vårmat" med massa smått och gott och blandat med lätt och tungt tycker jag :)

2009-06-12 @ 16:36:28
Postat av: Anna

Läste i ett tidigare inlägg att du hade järnbrist, ett tips är att äta Mjällholms tunnpaltbröd även kallat järnrikebröd; '



tunnpaltbrod.jpg" rel="nofollow">http://www.mjalloms.se/img/forptunnpaltbrod.jpg



Kram Anna

2009-06-12 @ 17:34:00
Postat av: Emma

de där tårtorna hade jag gärna satt tänderna i.. :P

2009-06-13 @ 10:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback