Chokladföljetong del 24 - Anthon Bergs "Raspberry & Blackberry"

Dags att recensera choklad nummer tjugofyra som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Anthon Bergs Twisty touch "Raspberry & Blackberry"
Först och främst; ett stort plus för den snygga förpackningen! Min favoritfärg, samt att den ser väldigt inbjudande och "lekfull" ut.
Chokladhalten ligger på 72 % och jag tycker att det är en väldigt god mörk choklad. Bärsmaken gör chokladen aningen sötare än vanligt, men det är en lagom sötma. Första gången jag smakar en choklad med björnbär i faktiskt! Jag har ju smakat mörk choklad med endast hallon i innan, denna tyckte jag nog var aningen godare faktiskt. Fast man känner ju inte precis att det är björnbär i, mer sötman man känner. Men jag tror nog jag skulle tröttna på den efter några bitar. En medelmåttig choklad. Men kan tänka mig att den skulle passa bra som riven ovanpå en dessert med björnbär, vaniljkessella och digestivekex. :) Mums. Jag ska i alla fall ta och använda denna choklad till några tryfflar jag ska röra ihop i eftermiddag.
Pris: ca 20 kr för 100 g
Helhetsbetyg: 3,5


/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Jag jobbar nästan hela julimånad, men nu däremot har jag ett par arbetsdagar i veckan, så jag kan inte åka någonstans direkt, men det ska bli skönt att bara ta det lugnt och få tid med allt man inte annars hinner med :)



Skönt med en hel månads ledighet, och Så roligt med tågluffande! Hur ska ni luffa? :) Det vill jag oxå göra någon gång! Drömmen vore att kombinera tåg och cykel i europa!

2009-06-07 @ 15:24:40
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback