Chokladföljetong del 23 - Marabou "Sommar"

Dags att recensera choklad nummer tjugotre som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Marabou "Sommar"
"Mjölkchoklad med frystorkade jordgubbsbitar" står att läsa på baksidan. Såg att denna kommit genom en blogg och var genast tvungen att köpa den för att utvärdera! Det kommer många chokladnyheter nu inför sommaren - alltid lika roligt! Den här chokladen var faktiskt en riktig höjdare! Marabou gör ju underbart god mjölkchoklad - och kombinationen med de små syrliga bitarna av jordgubb passade perfekt. Det blir lite som det naturgodiset som finns med choklad/jordgubb. Jag har ju tidigare testat andra choklad med "fruktsmaker" och de har lixom kännts sådär söta i munnen att det vrider sig. Men den här var inte alls så. Jag skulle väl kanske tröttna lite om jag satt och åt den här stora chokladkakan rakt upp och ner, men någon bit sådär är jättegod!
Pris: ca 15 kr för 180 g
Helhetsbetyg: 4,5

 

Jag fortsätter att spana i chokladhyllorna och jag har några på G.. :P
/Helena


Kommentarer
Postat av: Julia

Spännande! :)

Får se om man testar den, är ju mer för naturgodis än vanligt; och de Frystorkade Jordgubbarna är dock ingen favorit men... :)

Förpackningen ser ju underbart lockande ut.

Ha en trevlig kväll! Kram

2009-06-01 @ 21:28:04
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Jenna

Jag läste oxå om den i en blogg idag och blev inte förvånad när jag hittade en recension här hos dig :)

Jag var dock lite skeptisk mot jordgubb och chokladblandning, men nu måste jag helt enkelt prova detta imorgon!

2009-06-01 @ 22:07:02
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: KarlZon

Okej, tack för ditt svar o välkommen till FOGG! Du som snart är utb. till dietist, har jag en utmaning till dig, om du är intresserad? :) Det är för mig själv och mina problem med vad jag ska äta, får ont i magen av så mkt mat...tänkte du kanske kunde komma med råd/tips :)

2009-06-02 @ 08:16:04
URL: http://llsaventyr.blogg.se/fogg
Postat av: Emma

Vad snabb du är med att testa! Den här måste jag kolla upp o smaka!

2009-06-02 @ 09:02:41
Postat av: alvvs ♥

Åh, tack så mycket!

Jag älskar verkligen att fota.



Chokladen ser god ut!



Ställ gärna en fråga i min frågestund på bloggen förresten



♥ Alvvs

2009-06-02 @ 09:07:50
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: Julia

Okej, ja vi får la se om ja testar den då :P

Jag älskar ÄppleKanel-youghurt - favoriter!



Ingen fara, den är underbar - eller hur? :)

Smaken är kalas.

2009-06-02 @ 11:27:25
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Jenna

Ja det var grymt underbart att springa utomhus. Åh vad jag önskar att jag hade lite skog runt hörnet där jag bor, men jag kommer garanterat att springa ut till djurgården och springa där från och med nu :)

Hoppas du kan börja springa snart igen. Ush vad jag avskyr såna sega förkylningar.



Jag blev så himla sugen på att smaka på jordgubbschokladen och letade i tre butiker idag, och den fanns inte i någon av dem ;/

2009-06-02 @ 14:40:35
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Den där ska jag lätt testa!

2009-06-02 @ 18:46:49
URL: http://saannaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback