Lakritsglass

Jag älskar verkligen lakrits och tänkte att jag skulle ge mig på att testa laktrits-glass. Jag brukar köpa lakritsglass när jag köper kulglass, men har aldrig smakat den i "köpeförpackning". Men nu hittade jag två stycken i affären som jag köpte hem för att prova.

 
Saltlakritsglass från Alvestaglass & Citronlakritsglass från Siaglass.


Såhär ser glassen ut.

Saltlakritsglassen smakar verkligen saltlakrits! Så gillar man det är denna verkligen en höjdare! Jag tyckte att den var jättgod. Och jag åt den med hallon, det fungerade bra och blev en fin kombination. Dock tror jag man tröttnar lite på denna om man äter den för mycket eller för ofta. Tyvärr är ju tillverkaren "Alvestaglass" en lokal tillverkare här i Småland, vilket ju gör att man nog inte kan hitta denna glassen på så många ställen i Sverige. Men 4 glasspoäng av 5 får den!

Citronlakritsglassen hade en mild och god smak av citron. Och ibland fick man en liten "lakritsswirl" på skeden. Denna lakrits var dock sötlakrits (vilket jag inte är lika förtjust i) men den var ändå väldigt god. Glassen var väldigt mild överlag och kanske nästan lite mesig i smaken. Även om den var god är det ingen glassort som jag tror jag skulle köpa igen, eftersom det finns många andra glassorter som är godare. 3 glasspoäng av 5 får den.

Har ni koll på om det finns någon mer sorts "paketglass" med lakrits i butikerna?!
/Helena

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sv: Tack ååå mycket:) Glassen ser supergod ut!

2009-07-19 @ 20:14:12
URL: http://emelicarolin.blogg.se/
Postat av: Erika

Ser riktigt god ut! :)

2009-07-19 @ 20:52:03
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Molly

jag vet att det fanns en glass med lakrits och rabarber från GB, men det var några år sedan och den kan har försvunnit :/ burken var i alla fall rund och den ingick i samma "serie" som rocky road och daimglassen.



ha en bra kommande vecka :)

2009-07-19 @ 21:09:06
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Jessica

Kul att du kikade in hos mig så jag hittade hit. Massa god recept och dessutom chokladtest, kul.



Lakritsglass är ju himla gott, själv har jag sett ett recept i "Sommaren söta" på lakritsglass som jag definitivt ska testa innan sommaren är slut.



Ha det bra!

2009-07-19 @ 22:22:12
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Jenna

Har tyvärr inga tips på lakritsglass att delge mig av, men har själv provat den där från Sia som jag tyckte var helt okej :)

2009-07-19 @ 22:35:13
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback