Chokladföljetong del 27 - Cavalier dark "vanilla flavour"

Dags att recensera choklad nummer tjugosju som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Cavalier DARK "Vanilla flavour"
Blev nyfiken på att köpa denna eftersom det står på framsidan att den innehåller 40 % mindre fett och att det heller inte var något socker tillsatt. Den innehåller också 9,7 g fibrer per 100 g. Kan det vara gott som choklad lixom?! När man läser kaloriinnehållet kan man se att denna bara innehåller 356 kcal/100 g. (En vanlig mjölkchoklad ligger på ca 530 kcal/100 g) så det var ju rätt stor skillnad. Hur som helst - den var god!! :) Det är ett skal av mörk choklad fylld med vaniljkräm. Ingen rinnig sådan, utan en "fast" kräm. Däremot stillar inte denna suget på vanlig choklad. Om jag skulle vara sugen på choklad och åt denna skulle jag inte känna att jag fick mitt behov tillgodosett. Men för någon som lätt blir sugen och vill ha ett substitut för vanlig choklad, eller bara en lättare njutning, är detta ett bra alternativ. Den finns nog i två andra smaker också har jag för mig - pistage och någon mer. Lite dyr dock.
Pris: 13 kr för 25 g
Helhetsbetyg: 3,5


/Helena


Kommentarer
Postat av: Jenna

Oj spännande :) Den skulle nog jag tycka om! Finns den i vanliga mataffärer?

2009-07-06 @ 22:53:46
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Susanna

Den har jag missat i chokladdisken! Se´r ju god ut på bilden iaf! =)

2009-07-06 @ 23:07:11
Postat av: Helena

Ja jag hittade den på en vanlig ica-butik, bland det "sockerfria" godiset.

2009-07-09 @ 19:40:47
URL: http://matresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback