Chokladföljetong del 28 – Dumle ”apple pear”

Dags att recensera choklad nummer 28 som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Dumle "apple pear"

Dumle är en riktig höjdargodis! Så där seg och långdragen med god chokladsmak. Mums! Och för ett tag sedan testade jag fun lights saft "appear" med smak av äpple och päron. Den var också väldigt god! Så på något vis fick jag för mig att dumlesmaken blandat med äppelpäronsmaken skulle bli ganska god :) Men det var den tyvärr inte. Eller jo, god var den, men helt enkelt tråkig. Det hände inget. Efter en kola blev man inte sugen på mer. Visst har jag ätit upp påsen nu ändå, men det var inte precis någon smaksensation för munnen.

Pris: ca 19 kr för 220 g

Helhetsbetyg: 3


Nu ska jag ner i källaren och öva min simultankapacitetsförmåga - tänkte nämligen köra ett spinningpass samtidigt som jag läser en bok :) Hehe, får se hur det går.
/Helena


Kommentarer
Postat av: Emma

Annars är ju vanliga dumle helt klart en femma! Men du hade väl kunnat baka något av dem ist för att äta upp dem om de ändå inte var goda?! :P

2009-07-15 @ 20:56:30
Postat av: Sanna

oh, gott!

2009-07-18 @ 15:39:14
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback