Dietetik och folkhälsa

Nu har min nya kurs "Dietetik och folkhälsa" kommit igång på allvar. Och vet ni hur UNDERBART det är att gå till skolan och känna total glädje över vad föreläsningarna har att bjuda på!?! Efter lite sega veckor och lite halvbra föreläsningar förra terminen har jag känt mig lite omotiverad... men nu är motivationen tillbaka! Vi har haft tre kanonbra föreläsare hittills som pratat om fetma, kognitiv beteendeterapi och idrottsnutrition. Och i måndags hämtade jag tre böcker som jag beställt och som ingår som kurslitteratur i kursen.


Hälsoarbete, Celiakiboken (om glutenintolerans) och Fetma - från gen till samhällspåverkan.

Och tro det eller ej?! Jag läste mer än hundra sidor i "Fetma"-boken idag när jag kom hem.. helt frivilligt. Nu känner jag att jag är taggad inför kursen och alla spännande ämnen som väntar. (bl.a. ätstörningar, glutenintolerans.. m.m.) !!

/Helena

Kommentarer
Postat av: camilla

Kul att du är så pepp! Väntar med spänning på resultatet från chokladprovningen :)

2009-01-29 @ 12:16:47
Postat av: Susanna

Gud vad härligt det låter att det är så roligt! Blir själv lite taggad av det! =)

2009-01-29 @ 19:41:55
Postat av: Marie C. O

Jisses amalia så duktig du är! =o)

2009-01-29 @ 22:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback