Chokladföljetong del 10 - Cloetta Center “strawberry, lemon & chili”

Dags att recensera choklad nummer tio som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!


Cloetta Center "strawberry, lemon & chili"
Eftersom jag är väldigt förtjust i "plopp" kändes det spännande att testa denna choklad. Det är chokladbitar, och inuti finns en rinnande fyllning med smak av jordgubb, citron och chili. Jag måste dock säga att jag själv tyckte fyllningen smakade mer medicin än fruktig och god. Det påminde om någon flytande medicin jag som liten blev itvingad. Alltså gav den här chokladen inte precis någon njutning. Men chokladen runt om fyllningen var god, och om det kniper så kan ju faktiskt godheten av att äta den uppväga lite för den läskiga fyllningen.
Pris: ca 12 kr för 66 g
Helhetsbetyg: 2

Min syster, som för tillfället bor hos mig, ger chokladen betyget 1. Hon tyckte att fyllningen var god för sig (men den skulle varit utan chili), men tillsammans med chokladen blev det ingen bra blandning.


Någon mer som smakat denna chokladen? Vad tyckte ni?

Next up! - Cloetta Plopp "tutti frutti"

/Helena


Kommentarer
Postat av: Thess

Jag gillar den :) Fast den som kommer näst på tur gillar jag bättre :)

2009-01-28 @ 14:42:57
URL: http://tessielur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback