Årets måltidsupplevelser 2008

Lite matupplevelser från 2008!

ÅRETS GODASTE MÅLTID
Jag måste ju säga att jag upplevt många goda måltider under 2008... en av dem bästa måste jag ju ändå säga var den när vi gjorde trerätters i skolan. Grön ärtsoppa till förrätt, svampbiffar och rotgrönsaker med rödvinssås till huvudrätt och ugnsbakade äpplen med marängtäcke till efterrätt.
Bilder hittar du här: http://matresan.blogg.se/2008/november/vegetarisk-hostmeny-2.html

ÅRETS ÄCKLIGASTE MÅLTID
Ja, i detta fallet får man faktiskt använda sig av uttrycket "äckligast"...

Denna måltiden åt jag på ett litet uteställe i Barcelona i juni. Jag hade inte ätit så mycket på hela dagen och vad väldigt hungrig! Denna Falafel-tallrik trodde jag skulle stilla min hunger, men icke.. vid första bettet fylls min mun av en mögelsmak. Såsen smakade mögel! Usch!

ÅRETS "Det åt jag mest"
Blir uteslutande kosten man hade under tågluffen där jag och min kompis ibland levde på jättegrovt bröd med sylt. Och jag drack massa Cola light. Usch, vill inte ens se åt det där brödet...

Jag äter bröd med sylt till frukost på Blue corridor hostel i Wien.

ÅRETS FLOTTIGASTE MÅLTID
Åts faktiskt inte av mig utan av en vän, men bara måste ta med det... En pizza som var totalt indränkt i bernaisås...

Min kompis skär i sin flottiga pizza. Åts på en restaurang i Trollhättan.

ÅRETS "Spännade med ny matkultur"
Spanien! När jag och min kompis var i Spanien på vår tågluff testade vi många spanska rätter. Vi bodde också hos spanska släktingar, varpå de bjöd på genuin spansk mat!


Paella. Chorizo och ostbitar. Sangria. Och min kompis Camilla som doppar churros (typ friterad deg) i chokladsås.

ÅRETS HIT
Blir min kladdkaka som gjorde stor succé bland utbytesstudenterna i min korridor! Jag fick ge lektioner i hur man bakar den och de var mäkta imponerade! Hemligheten är ju dock att den faktiskt är jättelätt att göra...

/Helena

Kommentarer
Postat av: Annie

Den där sangrian såg god ut!

2009-01-05 @ 10:39:09
Postat av: Millan

Åh, churros! tänkte på det senast idag! :) en riktig höjdare!

2009-01-11 @ 18:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback