Pizzasallad

Även dietister syndar! Haha, idag ska jag och mina kompisar faktiskt äta pizza :) Och eftersom min hyllplats i kylen fortfarande occuperas av ett stort vitkålshuvud tänkte jag att jag skulle utnyttja det och göra lite pizzasallad. Jag fick lite hjälp på traven av en kompis med "receptet":

 

Ingredienser (till en hyfsat stor sallad):

* ca 400 g vitkål

* 4 msk rapsolja

* 2 msk äppelcidervinäger (men jag använde balsamvinäger)

* 1 tsk torkad oregano

* 1 tsk salt

* 2 krm salt

Gör så här:

Riv vitkålen, med rivjärn eller osthyvel. Det var lite knepigt, men man får kämpa lite. Blanda alla de andra ingredienser och rör sedan ner med vitkålen. Rör runt ordentligt och ställ sedan in salladen i kylen i en burk. Den blir bättre om den får stå till sig ett tag, så gör den i god  tid.


/Helena


Kommentarer
Postat av: Mamma

Åh, blev så sugen på pizzasallad, så jag köpte ett vitkålshuvud med mig hem från jobbet idag efter att ha smygtittat på din blogg på arbetstid. KRAAAAAM

2009-02-26 @ 19:35:24
Postat av: Helena

Vad kul att man inspirerar så pass! :) Den blev jättegod och uppäten snabbt!

2009-02-27 @ 14:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback