Chokladföljetong del 12 – Cloetta center ”Magic mint”

Dags att recensera choklad nummer tolv som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= sådär, 3=okej, 4=bra och 5=underbar!


Cloetta center "Magic mint"

"A dream come true" som det står på förpackningen kanske är lite att ta i - men för er som är förtjusta i mint kommer detta säkert bli en favorit! Det smakar precis som After eight, fast med lite mera choklad. Jag tyckte att den var jättegod och blev positivt överraskad. Dock är inte mint en personlig favorit, men den mörka chokladen (70%) gjorde sig väldigt bra och neutraliserade den starka mintsmaken lite.

Pris: ca 8 kr för 50 g

Helhetsbetyg: 4

 

Någon mer som testat denna choklad? Vad tyckte ni?

Next up! - Icas mörka choklad med tranbär

 

/Helena


Kommentarer
Postat av: Susanna

Denna har jag också testat! Den får en 4 av mig också. Det var trevligt med den mörka chokladen till den söta och svala minten. Den kan jag tänka mig att äta igen!

2009-03-02 @ 20:07:35
Postat av: Lica

Den har jag provat och den är super god!!

2010-08-12 @ 17:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback