Mörk chokladtryffel med turkisk peppar

Jag har inlett årets julgodis-fix... Ni som känner mig vet ju att det brukar bli otaliga sorter varje år! Det är en tradition att jag ger varje familjemedlem (och ibland även vänner) en egen hemmagjord chokladlåda! Så tänkte jag även i år, om än inte lika omfattande som tidigare...


Ingredienser (ca 20 st):
* 200 g mörk choklad
* 1 dl mellangrädde
* 0,5 dl turkisk peppar-godisar

Gör så här:
Smält chokladen i micron så att den är halvsmält. Värm grädden i en kastrull och slå den sedan över chokladen. Rör tills allt smält och blandat sig väl. Lägg turkisk peppar-godisarna i en plastpåse och slå på dem med något hårt tills det bara är småbitar av det. Blanda ner i chokladsmeten och häll sedan ut chokladsmeten på ett bakplåtspapper. Ställ i kylen att stelna i ca 1 h innan du skär godisarna i rutor.

Dessa var jättegoda! Bittra, fylliga, söta och salta i ett!!

/Helena


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad lustigt, jag gjorde chokladtryffel med turkisk peppar :P

2009-12-11 @ 14:21:53
URL: http://sannabakar.blogg.se/
Postat av: Susanna

Låter smaskens! Jag har varit sugen på att göra godis med just turkisk peppar!

2009-12-11 @ 17:48:40
Postat av: Blondinenfrida

Gillar din blogg! Allt bra?

2009-12-11 @ 18:34:48
URL: http://blondinenfrida.blogg.se/
Postat av: Gärdvall

Jag menade inte att "hacka" på dig, även om det säkert kan uppfattas så. Gillar din blogg och har dreglat över många många av bilderna... God Jul!

2009-12-11 @ 21:09:40
URL: http://gardvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback