Löpningsmål för veckan: 60 km!

Denna hösten har jag tränat löpning en hel del och det känns jätteroligt, för jag känner vekrligen hur jag blir bättre och bättre. Både vad gäller hur långt jag orkar springa, men också hur snabbt jag springer. Nästa år blir det flera halvmarathon tror jag, för jag är jättetaggad! En kompis har också anmält sig till Stockholm Marathon och vi löptränar lite ihop, så det är kul när båda har något mål att uppnå! Jag vill göra en bra tid på halvmara nästa år!

Hur som, så satte jag upp ett löpningsmål i måndags som jag skulle klara denna veckan: Springa 60 km! Och jag har klarat det!!! :) utan varken träningsverk eller trötthet. Vad bra jag är!
Resultatet blev såhär: Måndag 15 km, Tisdag 11 km, Onsdag 13 km, Fredag 15 km och Idag 7 km = 61 km!!

Nu ska jag göra mig fin inför Luciagasquen ikväll! Första gasquen på Kalmar nation jag har fått ledigt och därmed ska gå på själv! Det blir luciatåg, julbordsbuffé och klubb till 04 inatt! :)

Imorgon gör jag min allra allra sista söndag som fikavärd på Kalmar nation. *snyft snyft snyft*

/Helena
 


Kommentarer
Postat av: Jenna

Hoppas det har gått bra med fikat idag :) Ni fortsätter alltså inte nästa termin?



Nu blev jag peppad för löpningsmål jag med. Jag hinner inte springa så ofta som jag skulle vilja eftersom jag vill träna så många olika saker, men minst en gång i veckan för löpning kommer vara målet för nästa år, och då tänker jag även springa minst ett lopp har jag bestämt! Det lär vara ännu mer peppande när man har ngt sådant i sikte.. :)

2009-12-13 @ 20:00:27
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback