Fikon i konjak

På en gasque jag jobbade för några veckor sedan - så serverades fikon kokta i konjak (samt lite annat gott - socker, kryddor och så) som efterrätt och de var himmelskt goda!!! När man började bli sådär trött och hängig framåt ett på natten och hade massor kvar att städa - ja då uppenbarade sig en hel kastrull med överblivna fikon - för mig!! Och jag mumsade i mig hur många som helst, de var ju helt fantastiskt goda!!!! Åhh!!

Sen dess, har jag gått och längtat efter dessa fikon... Och bestämde mig därför för att köpa hem den här burken som jag hittade när jag var på Ica. Men, de var inte goda. Totalt smaklösa och tråkiga. Köp inte!!
Pris: dyr, typ 40 kr och Betyg: 0 poäng av 5 möjliga. *snyft* Jag får helt enkelt koka egna goda fikon själv. Det är ju bara så himla dyrt med konjak...

Och appropå fikon så håller jag på med ett livsmedelstest av fikon just nu! Det är ju ganska stor skillnad på fikon och fikon, både i pris, smak och saftighet/torrhet. Det ska bli spännande att se vad min testpanel har att säga om alla dessa fikonsorter!

/Helena

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

åååh, hur kommer det sig att du göra ett sådant test? jag vill också, är ju helt besatt av fikon och enligt mig finns det bara ett märke som gäller just nu (det varierar från tid till tid) - kung markattas! även julfikonen som finns i affären nu är goda, le crop tror jag dom heter. vilka ska ni prova?

2009-12-09 @ 12:52:26
Postat av: Emma

Vad kul med ett fikontest. blir spännande o se reslutatet... de är ju så himla dyra nuförtiden så om man någon gång köper dem så vill man ju vara säker på att de är goda!

2009-12-09 @ 18:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback