Swedish foodnight

Igår blev det sammanlagt 77 gula lökar hackade i nationsköket. Vi lagade nämligen MASSOR med mat! Igår erbjöd vi nämligen typisk svensk mat hela kvällen, så att de nya utbytesstudenterna i Uppsala skulle få en svensk matkulturupplevelse :) På menyn fanns köttbullar med potatismos, brunsås och lingonsylt & Kalops med potatis och rödbetor & Ärtsoppa med senap & äppelkaka med vaniljsås. Första timmen var det kö ända ut från puben och det är riktigt kul att jobba när det kommer så mycket folk. Tallrik efter tallrik åkte ut... härligt!


Köttbullar med potatismos, sås, lingonsylt och lite sallad


Kalops med potatis, rödbetor och sallad


Ärtsoppa (vegansk) med senap

Till middag åt jag själv lite potatismos och köttbullar och även en tallrik ärtsoppa! Döm om min förvåning alltså, eftersom jag inte tycker om ärtsoppa. Men denna var riktigt god. Kanske har jag nu smakat den så mycket nu att mina smaklökar börjar vänja sig... Min syster kommer i alla fall bli stolt över mig när hon läser detta! :)

Nu ska jag åka till nationen och baka det allra sista inför söndag! Det ryktas att det ska bli mycket folk. Ska bli jättejättekul att öppna på söndag, men guuud så nervös jag är.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Susanna

Du kan tro att jag är stolt över dig! :) Kanske du även kan börja gilla min ärtsoppa?! Härligt med så mycket folk!

2009-08-28 @ 15:06:35
Postat av: Jenna

Vad roligt att få vara med och laga mat och arrangera Swedish foodnight och ha hand om cafét och allt du håller på med :)



Jättetack för ditt boktips! Dom slantarna är ju guld värt att kunna spara. De två böcker du nämnde har jag lånat på ett bibliotek just nu, men de verkar roliga att ha även privat, så de ska nog inhandlas när lånetiden går ut :)



Börjar din termin oxå "på riktigt" nu efter helgen?

2009-08-28 @ 18:48:12
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback