Premiärfikat - vilken fantastisk dag!



Idag hade jag och min kompis Ida vårt premiärfika på Kalmar nation i Uppsala. Som fikavärdar höstterminen 2009 är det vi som har hand och bakar och fixar inför fiket som är öppet varje söndag mellan kl. 12-16. (Man behöver inget kårleg för att gå och fika där!)

Och dagen blev fantastiskt rolig!!! Alla kakor blev fina och goda och det kom jättemycket folk!! Inte en lugn stund fick vi. Jag stod i kassan och tiden bara rann iväg... Nästan allt tog slut till slut, och jag kan inte vara nöjdare än såhär. Åhh vad kul det var!! Ser redan fram emot nästa vecka :)

Det enda tråkiga var att det råkade bli stopp i hela husets avloppssystem vilket gjorde att diskningen fördröjdes. Vi var tvungna att skicka hem våra hjälparbetare och sedan fick vi fikavärdar och en till diska allting själva. Så jag kom hem för inte så lång stund sen. Men det gör inget. Det var nästan roligt att diska efter en sån här dag.


Smörgåstårta! Vi hade en med kräftor i, och en vegetarisk med bönröra och soltorkade tomater bl.a.


Fruktsallad! Med äppel, mango, torkade aprikoser, russin och rostade solrosfrön.


Hallonbakelse.


Chokladbiskvier. Vi hade även några mindre biskvier med mörk-chokladfyllning.


Blåbärscupcakes (veganska).


Citroncupcakes med vallmofrön i. Dessa var sjuukt goda! Min favorit för dagen!


Sen hade vi även solrosfrökakor (veganska), sesamkakor, svensk kladdkaka, chokladkaka (vegansk) och bananpaj (vegansk).

  
Här ser ni båda smörgåstårtorna, vaniljbullar (veganska) samt våra mackor. Hembakt morotsbröd med hummus och sallad, ciabatta med tapenade och mozzarellaost, grovt bröd med salami och brie & grovt bröd med fetaoströra, rödlök och sallad.

Nu ska jag stupa i säng!!
/Helena


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tror att jag hade trivts alldeles utmärkt bland alla godsakerna :) Mums!

2009-08-30 @ 22:24:18
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: dagenskreativa

Grattis till en lyckad start!

Hoppas du får en fin vecka:)

Kram Anna

2009-08-30 @ 22:35:12
URL: http://dagenskreativa.blogg.se/
Postat av: Karin

Gud va gott allt såg ut :) Måste bara komma och testa era läckerheter någon söndag!

2009-08-31 @ 11:58:34
URL: http://saudade.blogg.se/
Postat av: Susanna

Jag säger bara; Halleda vad gott allt ser ut!!!

2009-08-31 @ 16:51:08
Postat av: Jenna

Åh vad mycket mumsigt ni har bakat och lagat! Förstår att det måste ha tagit massor av tid och energi, men oj så kul det måste ha varit att göra det och även servera allt sedan! :)

2009-08-31 @ 21:01:17
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: P

Men oj så gott allt ser ut och här sitter jag med magknip.... men blir ändå sugen, det är ett gott betyg:D

2009-08-31 @ 22:32:43
URL: http://ihpm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback