Ingen sommar utan ett wienerbröd från Fritidsbaren i Ystad

Det har tyvärr fallit sig så att jag är en person som INTE tycker om wienerbröd. Detta tycker hela min familj är mycket märkligt då de älskar wienerbröd. Och en sak som alltid står på deras sommarlista är att äta det kända wienerbrödet från ett ställe som heter "Fritidsbaren" och ligger nere vid stranden i Ystad. Eftersom ni bloggläsare kanske är mer normala och gillar wienerbröd så bad jag därför min lillasyster att skriva ett litet gästinlägg om dessa fantastiska wienerbröd som man tydligen bara inte får missa om man semestrar i skåne...


"Ingen sommar utan ett winerbröd från Fritidsbaren i Ystad! Så känns det faktiskt. Känslan av ett ljummet och frasigt mellan tänderna är ljuvligt! Helst så ska det avnjutas på en solig och molnfri dag för då blir sommarkänslan maxad. Man slipper den där vaniljkrämen, som jag ändå bara pillar bort, som brukar finnas i vanliga "köpewienerbröd". Dock känner man hur blodådrorna täpps igen, det är nog inte lite smör som gått åt i bakandet... Men ändå, om du befinner dig i krokarna av Ystad, ät ett wienerbröd!!!"
/Susanna


Imorgon ska här bakas!! Laddar inför första cafédagen på söndag!
/Helena

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vart finner jag Cafét som du kommer att jobba på i höst? :) Nu när terminen börjar måste jag ju ta mig förbi och smaka alla bakverk din blogg gör en så sugen på!



Jag är en av alla wienerbrödsälskare! Till skillnad mot din syster så älskar jag vaniljgeggan inuti och kan inte tänka mig att äta ett wienerbröd utan det :P

2009-08-25 @ 09:26:05
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback