Första bakningspasset på nationen

Idag har jag och min kompis Ida varit på Kalmar nation och bakat till fiket på söndag för första gången! Det tog lite tid innan man hittade alla grejer och fick rätt på allt. Men allt gick bra och det var riktigt kul! Vad vi bakade håller jag än så länge lite hemligt, vi har ju premiärfikat nu på söndag så ni får se då!! Jag är iaf så himla peppad och imorgon ska vi fortsätta att baka och stå i!! :) Jag är faktiskt riktigt nervös nu inför söndag.....


Hembakat bröd kommer det att bli på söndag i alla fall... :) Och det ska vara "tummen upp" och inte "tummen sned" som på bilden... :P

/Helena

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad roligt med första baket! :) Ska bli kul att se vad det blev för något!



Tack för nationstipsen. Ska helt enkelt söka vidare för att bli klokare av det hela. Det verkar i varje fall inte vara så att man "ska" anpassa sig efter sin hemstad om jag förstått allt rätt :)

2009-08-25 @ 21:43:41
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Karin

Det kommer säkert gå jättebra :) Ni är ju experter på bakning efter all tid i köken på skolan! Måste komma någon söndag och testa allt gott också. Vi ses till veckan! Kram

2009-08-25 @ 22:19:09
URL: http://saudade.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lycka till på söndag, det kommer gå toppenbra!

2009-08-26 @ 16:25:51
Postat av: Susanna

Vad fin du är när du bakar! Brödet ser mumsigt ut! Ser fram emot att hälsa på på fiket! :)

2009-08-26 @ 16:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback