En underbart fin sista dag i Småland

Idag är det sista dagen för mig hemma i Småland, och den kunde inte blivit vackrare! Solen har skint hela dagen och jag har varit ute och fått massa ny energi! Trots att jag har massor att städa, packa och tvätta inför flytten upp till Uppsala imorgon - så tog jag mig ändå tid för en löprunda på 10 km. Sprang i linne, lyssnandes på The Ark och lapade sol. Sedan var jag ute i trädgården en stund och plockade röda och svarta vinbär som jag ska frysa in och ta med till Uppsala. (De blir perfekta att ha i filen på morgonen.) Sedan satt jag bara och njöt i solen med ett glas Loka citron... härliga dag!


Solen lyser vackert idag - min sista dag i småland. Vi har utsikt över sjön utanför vårt hus.

 
Vinbär att ta med upp till Uppsala och ett glas Loka citron avnjöt jag i solen efter min springtur.




Massor med fina blommor har vi i trädgården...

Jag kommer att sakna småland, mina vänner och min familj. Det har varit en jättefin sommar! Men nu känner jag mig redo att åka "hem" igen och jag ser fram emot att komma upp till Uppsala. Studier, nationsjobb, löpning, syjunta och lite party, såklart, står på schemat. Ser fram emot att träffa alla kompisar igen!

Kvällen ska avslutas med hemmagjord pizza, filmmaraton, frukt och choklad med lillasyster! :)
/Helena

Kommentarer
Postat av: Eva-Stina

Hej! Ja, jag tror nog att så fort jag är tillbaks i mitt eget boende och kylskåp och frys är fyllda igen så bör min motivation att blogga vara tillbaka på nolltid :-) Trevlig blogg du har, kul med recensioner! Jag tycker green & blacks vita choklad är bäst av de sorterna ni provade, men annars tror jag valrhonas är vassast :-) Vilken gillade du bäst? Ha det fint!

2009-08-19 @ 20:28:13
URL: http://finnsdetmer.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback