Chokladföljetong del 30 - Kelloggs Rice krispies "Squares"

Dags att recensera choklad nummer trettio som jag provat på, i min följetång där jag ska testa nya konstiga, intressanta och spännande chokladsorter/smaker som kommit. Jag ska ta reda på om smaken fungerar som choklad och om den är god. Jag kommer ge chokladen helhetsbetyg från 1-5 där 1= dålig, 2= ej godkänd, 3=helt okej/godkänd, 4=bra/god! och 5=underbar!


Kelloggs Rice krispies "Squares" chocolate caramel
Rise crispies i någon karamellsirapsblandning och med lite choklad på. Den var god vid första tuggan, men sen blev den lite tråkig. Men det gick inte att låta bli att äta upp den för den satte verkligen fart på sockerbegäret efter bara en tugga... Något positivt är ju dock att den innehåller en del vitaminer och mineraler (ex. järn, vitamin B12 m.fl.) eftersom Rice krispies är berikade. Men jag tyckte också att eftersmaken var lite "järnig", så det var ingen höjdare. Inget jag kommer köpa igen, men det var ju helt klart godkänd.
Pris: ca 8 kr för 36 g
Helhetsbetyg: 3


/Helena


Kommentarer
Postat av: Carro

Alldeles för söt tyckte jag när jag provade den för ett tag sen. ish.

2009-08-23 @ 18:33:45
Postat av: Johanna S

Vart kan man köpa såna? Jag tycker jag har letat överatllt :(

2010-11-18 @ 10:19:25
URL: http://fantasia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback