Min födelsedag

Min födelsedag blev en bra dag. Jag började den ju som sagt med en lång och trevlig frukost. Sedan hade vi föreläsningar i skolan om cirkulationssystemet. Till lunch hade jag med mig en extra god matlåda. Och surprise surprise, men en kille i min klass hade gjort en kaka och tagit med sig - så det blev efterrätt! Den var gudagod!! :)

 
Citronpaj med chokladmaräng à la Gustav.


Här är Gustav, jag och Sofia.

Sedan på kvällen blev det musikquiz med taccobuffé på Göteborgs nation. Taccobuffén kanske inte var något att hänga i julgranen precis (maten tog slut så man fick inte så mycket, och inte så spännande tillbehör). Men det var väldigt kul att vara med på musikquiz, och *tada* men jag och mina kompisars lag vann!!! :)


Taccobuffén var lite tråkig... men kvällen med musikquiz var trevlig! Här sitter Anneli och jag.

Och några mataktiga födelsedagspresenter blev det igår! En bok som jag ska fylla i när jag provar vin (ser jag mycket fram emot!!), en brödkniv och ett jättefint förkläde som mamma sytt!! Tack. Jag får nästan ha ett förkläde på förklädet för jag vill inte spilla på det!


Vinprovarbok, brödkniv och Helena-förkläde i födelsedagspresent! :)

Nu ska jag alldeles strax sätta igång med min födelsedagstårta! Ikväll blir det party! :)
/Helena

Kommentarer
Postat av: Emma

Ser fram emot lite vinprovningsresultat på din blogg framöver då! :P

2009-04-24 @ 15:01:39
Postat av: Susanna

Min schwartzwaldårta blev lite sådär. Smakade inte så jättemycket, men den blev fin iaf! Den var lite godare när jag åt den igår, då den fått gotta till sig lite!

2009-04-26 @ 12:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback