Massor av ÄGGord

Jag är imponerad över alla dessa ÄGG-ord som kom fram i tävlingen! Jag utlyste som sagt en påsktävling i torsdags som varade till igår kväll där man skulle komma på så många ord som möjligt som innehöll ordet ÄGG. Och aldrig trodde jag att det skulle finnas så många!

Här är ett axplock av alla dessa ägg-ord som jag fick in:
äggula, äggvita, äggskal, äggkopp, äggklocka, påskägg, äggröra, äggtoddy, äggakaka, fågelägg, hönsägg, äggkokare, äggpickning, äggkläckning, äggläggning(2 ägg), äggvärmare, chokladägg, äggviteämne, äggformad, äggled, ägglikör, äggmacka, ägglossning, äggdonation, äggkartong, äggproducent, äggdelare, ägghalva, äggskiva, äggstock, äggledare, äggcell, äggfärg, äggmålare, sprättägg, äggdonator, äggsort, hägg, lägga, gnägga, vägg, innervägg, skägg, skäggväxt, däggdjur, läggning, inläggning, inlägg, utläggning, anläggning, takläggare, pålägg, fläsklägg, släggkastare, slägga, strutsägg, fiskägg, skoinlägg, drägg, vägguttag, väggalmenacka, väggur, sillinlägging... 

Personen som vann hade kommit på hela 47 av dessa ord!! Ett stort GRATTIS till Susanna (haha, min lillasyster faktiskt, men hon låg verkligen i...) !!

Eftersom ingen hade lika många ord behövde jag inte använda mig av utslagstävlingen (som ju var att gissa hur många ägg jag åt under påskdagarna). Tänker ändå avslöja svaret på denna och rätt svar är: 1 ägg. Ja, jag vet, jag skäms lite. Ägg är ju faktiskt jättegott och nyttigt. Men det bara blev så, vi hade så mycket annat gott att äta också! Antalet chokladägg som slank ner i påsk var dock ett mycket större antal...

Nu ska jag lägga pussel!
/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback