Konstigt begär efter stark senap

Ibland blir jag verkligen sugen på konstiga saker! Att man går och blir sugen på godis, glass eller andra sötsaker är ju normalt, men ibland får jag verkligen cravings ("måste-ha-begär") efter udda livsmedel. Den här veckan har det varit; stark senap! Det var jättelänge sedan jag åt senap senast, men så när jag var hemma i småland över påsk smakade jag det. Och när jag kom tillbaka till Uppsala gick jag och köpte en tub stark senap (i söndags) och jag har redan ätit hälften! Jag brer senapen på knäckebröd och toppar med skinka eller gurkskivor, mums! Och fast det blir så starkt så att det känns som mina ögon ska ploppa ut, så kan jag inte sluta äta det! Haha, ja man fungerar verkligen lustigt ibland.


För övrigt, så lite matnyttig fakta, är att senapsväxten tillhör samma familj som broccoli, brysselkål, kål, rädisa m.fl.



Mitt tillfälliga beroende: Stark senap o skinka på knäckebröd!

Men, snart kommer jag ha blivit less på senapen och då dyker det snart upp ett nytt begär. Andra cravings jag haft denna terminen är bland annat keso blandat med socker och svarta oliver. Har ni något annorlunda ha-begär för tillfället?


/Helena


Kommentarer
Postat av: emelie

ja, verkligen, bättre än en fryspizza!

gud så gott med senap!! tack (:

2009-04-17 @ 20:56:06
URL: http://matomspunnet.blogg.se/
Postat av: Thess

Å, sån stark senap så god :) Vi köpte faktiskt en helgskinka och griljerade med apelsin och då är det supergott att ha stark senap på!

Något jag nu fått dille på är potatis, jag vill ha potatis jämt!

Hoppas du mår bättre vännen! Kram

2009-04-18 @ 12:31:47
URL: http://tessielur.blogg.se/
Postat av: Isabella

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-03-19 @ 01:04:16
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback